به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام شامگاه شنبه در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های ایران اظهار داشت: متاسفانه در قانون توزیع تسهیلات اشتباه بزرگی رخ داده است که‌ تسهیلات به شهرک های صنعتی تعلق نمی گیرد اما با توجه به اینکه شهرک های صنعتی از زیرساخت های مناسبی برخوردار هستند، اجرای طرح های اقتصادی سبب جذب تسهیلات خواهد شد.
وی افزود: با توجه به اینکه شهرهای ایلام زیر 10 هزار نفر جمعیت دارند اجرای طرح های اقتصادی در شهرک ها مقرون به صرفه تر است.
استاندار ایلام در خصوص تقویت زیرساخت های شهرک ها گفت: برخی از مدیران ملی در خصوص جذب تسهیلات خوب عمل می کنند و أین امر باعث تعاملات بیشتر با سیستم بانکی خواهد شد.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: با توجه به افزایش چند برابری هزینه ها رایزنی با سیستم بانکی علاوه بر افزایش مدت زمان بازپرداخت تسهیلات، توسعه شهرک ها را نیز به دنبال خواهد داشت.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار گفت: هم فکری و هماهنگی با تشکل های بخش خصوصی، رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی به ویژه مناطق کم برخوردار، تقویت صنایع را به دنبال خواهد داشت.
محسن صالحی نیا خاطرنشان کرد: بحث جذب سرمایه گذار و تقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی مناطق محروم یکی از مهمترین برنامه هایی است که به زودی در شورای معاونین مطرح خواهد شد.
وی افزود: شهرک های صنعتی با توجه به دارا بودن زیرساخت های لازم و فراهم بودن اجرای طرح های اقتصادی نسبت به واگذاری تسهیلات اقدام کنند
وی افزود: خوشبختانه ‌تکنولوژی مناسبی در شرکت شهرک های صنعتی شباب بکار گرفته شده است که با اختصاص بخشی از منابع استان، می توان شاهد رشد و توسعه بیشتر این واحدها در راستای ایجاد اشتغال باشیم.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.