به گزارش ایرنا نشر شایعه فقدان واکسن فلج اطفال در مراکز درمانی و دارویی ایلام طی روزهای گذشته در برخی شبکه ها اینترنتی باعث ایجاد شبهه و نگرانی در این استان شده است.
راضی ناصری فرد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هر دو نوع واکسن خوراکی و تزریقی فلج اطفال در همه شهرستان های این استان موجود است.
وی همچنین یاد اوری کرد: واکسیناسیون فلج اطفال در استان ایلام در قالب برنامه مصوب کشوری در حال انجام است و تاکنون هیچگونه مشکل یا کمبودی در این خصوص رخ نداده است.
وی همچنین خاطر نشان کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در سایه تلاش های همکاران زحمتکش بهداشتی، بیش از 20 سال است که هیچ مورد از فلج اطفال در سطح استان و سراسر کشور مشاهده نشده است.
وی افزود: برای رسیدن به هدف نهایی برنامه ریشه کنی فلج اطفال ، طی مراحل ابلاغی از سازمان بهداشت جهانی نسبت به ادغام واکسن فلج اطفال تزریقی در برنامه ایمن سازی کشوری اقدام و بصورت مرحله به مرحله به اجرا گذاشته شده است.
ناصری فر گفت: یعنی کودکانی که به سن چهارماهگی می رسند واکسن خوراکی و تزریقی فلج اطفال را دریافت می کنند و در مرحله بعد، دیگر کودکانی که از مردادماه نود و پنج تاکنون، واکسن تزریقی را دریافت نکرده اند، از طریق فراخوان یا تماس تلفنی مراکز بهداشتی در اولویت بعدی برنامه واکسیناسیون هستند.
وی افزود:با توجه به اینکه مدیریت و ریشه کنی هربیماری مراحلی دارد به همین خاطر ضروری است که در مراحل مختلف، استراتژی ها تغییر کند .
وی ابراز امیدواری کرد که حداکثر تا شش سال آینده در جهان به ریشه کنی بیماری فلج اطفال دست یابیم و همانطوری که بیماری خطرناک آبله در جهان با برنامه‌ریزی مشابه و واکسیناسیون، ریشه کن شد این بیماری نیز به صورت کامل از بین برود.
به اظهار مسئولان مرتبط وزارت بهداشت واکسن فلج اطفال به ۲ صورت خوراکی (قطره) و تزریقی تولید و استفاده می شود که نوع خوراکی ان در کشور تولید و استفاده می شود.
به نظر می رسد که وجود بیماری فلج اطفال در ۲ کشور افغانستان و پاکستان، زمینه تاکید بیشتر انجام مایه کوبی فلج اطفال با تاکید بر 9 استان واقع در نیمه شرقی کشور شده است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.