به گزارش ایرنا، روح الله پاری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: دانش آموزان در پدیده های مختلف از شکل گیری انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده اند و گروه های دانش اموزی در مدارس برای مبارزه با رژیم منحوس پهلوی فعالیت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به فرمان امام راحل در سال 58 تاسیس شده است، یادآور شد: یکی از مهم ترین برنامه های محوری این ایام، برگزاری مدارس انقلاب است که محوری ترین برنامه اتحادیه های انجمن های اسلامی بود و بحث روایت گری دانش آموزان از رویدادها و آرمان هایی انقلاب اسلامی است.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام با بیان اینکه امسال برنامه های ویژه ای در 2 قسمت نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می شود، گفت: مدارس انقلاب سال جاری در 50 مدرسه سطح استان برگزار می شود.
پارسی بیان کرد: بخش نمایشگاه شامل چهار بخش است، بخش دیروز که دانش آموزان به تبیین کارنامه سیاه رژیم ستم شاهی تحت عنوان رستاخیز می پردازند، یکی دیگر از بخش های دیروز معرفی اسوه های انقلاب شهدای شاخص تاثیرگذار در جریان انقلاب اسلامی است که در بخش نمایشگاهی با محوریت ارائه محتوا توسط دانش آموزان ارائه می شود.
وی افزود: در قسمت نمایشگاهی بخش «آفتاب ولایت» که نقش ولایت فقیه و رهبری در تداوم انقلاب و صدور انقلاب اسلامی، بخش »دیوار فریاد» شامل دشمن شناسی و عرصه های نفوذ دشمن و راه ها مقابله، بخش سوم «موچ پنجم» و توجه به نسل پنجم جامعه و بخش «مجاهدان سایبری» و فرصت ها و تهدیدات که در حوزه سایبری و راه های مقابله با آن می پردازند و قمست سوم ترسیم چهارچوب جامعه مهدوی است که با حضور دانش آموزان برگزار می شود.
مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان ایلام گفت: بخش ویژه در سه بخش چهل برگ، شعر و چهل سال چالش و چهل سال پیروزی است که در سطح مدارس استان اجرا می شود و همچنین برنامه ای با عنوان هویت بانوی مسلمان ویژه مدارس دخترانه در ترسیم چهره حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی بانوان برگزار می شود.
پارسی، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۵ انجمن در حوزه خواهران و ۱۱۲ انجمن در حوزه برادران در سطح مدارس استان فعالیت دارد، گفت: هم‌اکنون حدود 1500 نفر از دانش آموزان ایلامی به‌عنوان اعضای اصلی عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان هستند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.