به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کرمی تبار روز چهارشنبه در گردهمایی روحانیون استان ایلام اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی ایران شکل گیری یک انقلاب دینی در تمامی جهان بود، این مهم در شرایطی به وقوع پیوست که دنیا حول محور نظام دو قطبی کمونیست و سرمایه داری اداره می شد.
وی افزود: آنچه در نظام سرمایه داری حاکم بود پذیرفتن دین جدا از دخالت در مسائل سیاسی و اجتماعی بود و این مقوله مهم (دین) در این حوزه ها هیچ گونه نقش خاصی را نداشت.
امام جمعه ایلام تاکید کرد: در آن برهه از شکل گیری نظام بین الملل، هیچ کدام از متفکران و اندیشمندان دنیا احتمال وقوع انقلاب بر مبنای دین را در هیچ جایی نمی دادند، اما ایران اسلامی با محوریت و مبنای دین قیام و بنای معادلات غرب و شرق را در هم ریخت و در مقابل قدرت های بزرگ و استکبار ایستادگی کرد.
حجت الاسلام کریمی تبار، نقش روحانیون و علمای دینی در پیروزی انقلاب اسلامی و روشنگری و آگاهی بخشی به مردم ایران را مهم و بی بدیل بیان کرد و یادآور شد: ارتباط مثبت و سازنده روحانیون و مردم از روزهای آغازین شکل گیری انقلاب تاکنون دستاوردهای ارزنده ای داشته است.
وی اضافه کرد: نقش این قشر از جامعه در وحدت ملت برای مبارزه با طاغوت بسیار تاثیرگذار بود و نظام اسلامی با رهبری امام راحل(ره) که از مراجع بزرگ بودند، به پیروزی رسید.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: این انقلاب در سایه وحدت به پیروزی رسید و این اتحاد با روشنگری روحانیون و طلاب دینی در بین مردم ایجاد شد، لذا امروز وظیفه این قشر برای پاسداری از ارزش های انقلاب بسیار مهم و حیاتی است.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.