عبدالمالک شنبه زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اشیا تاریخی در موزه ملی تهران در قالب نمایشگاهی با عنوان چهار دهه میراث باستان شناسی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می شود.
وی افزود: اشیای تاریخی شامل پنج قلم شی تاریخی سفالی حاصل از کاوش محوطه چم پاپی و 10 قلم از گچبری های نفیس بدست آمده از کاوش های شهر تاریخی سیمره هستند.
شنبه زاده یادآور شد: این نمایشگاه متشکل از اشیای شاخصی است که از کاوش های باستان شناسی بعد از انقلاب اسلامی به دست آمده و تمام استان ها در آن مشارکت دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان عنوان کرد: این آثار از 12 بهمن ماه جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده در نمایشگاه چهار دهه میراث باستان شناسی ایران به نمایش گذاشته می شود.
شنبه زاده همچنین از معرفی ظرفیت های ایلام در دوازدهین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد و گفت: استان با تمامی امکانات موجود در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به‌منظور معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در تهران شرکت می کند.
وی افزود: در این نمایشگاه ایلام به معرفی تأسیسات اقامتی، پذیرایی، مجمتع های گردشگری و تفریحی با اولویت اقامتگاههای بوم گردی و دفاتر خدماتی مسافرتی همچنین معرفی و نمایش صنایع‌دستی شاخص استان، سوغات و خوراکی‌ها، فرصت‌های سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری، دمنوش‌های ویژه استان، غرفه‌های مربوط به معرفی و بازاریابی هتل‌های استان می پردازد.
شنبه زاده گفت : دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران از 23 تا 26 بهمن ماه سالجاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، وجود شهرهای تاریخی، قلعه ها، تپه های باستانی، سنگ نوشته ها، کاخ ها، آتشکده ها و تنگه های تاریخی در استان ایلام از تاریخ و تمدن دیرپای این سرزمین حکایت می کند.
استان ایلام بخشی از تمدن عیلام باستان بوده که در هزاره سوم پیش از میلاد بوجود آمده است.
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی دارد که بیش از 750 اثر آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.