به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا همتی‌زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرگونه حمل و نقل پسماندها در سطح و بین شهرها باید توسط خودروهای دارای مجوز رسمی از شهرداری صورت گیرد در غیر این‌صورت ممنوع و از تردد آنها جلوگیری می شود.
وی افزود: برابر ماده 20 قانون پسماندها انجام این عمل دارای منع قانونی بوده و خودروی متخلفان با جریمه نقدی و از یک تا 10 هفته توقیف خواهد شد.
همتی زاده با بیان اینکه ماموران پلیس راه از هرگونه تردد خودروهای حامل نخاله ها و سایر پسماندها در سطح محور بدون مجوز ممانعت می کند، گفت: تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی علاوه بر تهدیداتی که برای تردد ایمن وسایل نقلیه ایجاد می‌کند، باعث مشکلات زیست محیط شده و چهره ای نازیبا به شهر می دهد.
وی افزود: با توجه به اهمیت مدیریت پسماندها و مخاطراتی که در حوزه زیست محیطی انسانی و طبیعی و نیز سودآوری اقتصادی دارد باید در فرایند اجرای طرح های مدیریت پسماند جلوتر از برنامه ریزی ها حرکت کرد.
سرهنگ همتی زاده با بیان اینکه رها کردن پسماندها زیانبار و عامل و منبع شکل گیری انواع امراض و بیماری ها است، تاکید کرد: نکته مهم فرهنگ سازی در بین مردم برای تغییر در الگوی مصرف شهروندان و کاهش زباله و پسماند و تفکیک آنها است.
روزانه بین 200 تا 250 تن زباله و پسماند در ایلام تولید می شود.
میزان تولید نخاله های ساختمانی استان ایلام نیز 120 هزار تن در سال است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.