به گزارش ایرنا، افسون امینی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام اظهار داشت: این سرمایه گذاری ها صرفا مالی و اعتباری نیست بلکه فکری، پرورشی، آموزشی، خلاقیت پروری و ... است.
وی افزود: بچه ها باید در همان سنین خردسالی شیوه درست زندگی کردن را فرابگیرند تا در آینده جامعه ای سالم، بانشاط، منظم شکل بگیرد و این امر در گرو همکاری و هم افزایی دستگاه های متولی فرهنگی و آموزشی چون کانون، آموزش و پروش و نهاد خانواده است.
امینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکانی مهم و تاثیرگذار در ایجاد رشد خلاقیت، نوع آوری، پرورش، آموزش مهارت محور بچه ها معرفی کرد و یادآور شد: در همین راستا راهبردها و سیاست های کلان کانون ابلاغ شده تا مسئولان استانی کانون در کل کشور همسو با این راهبردها گام بردارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام هم در این نشست گفت: با کودکان باتوجه به دنیای خاص و حساسی که دارند باید به زبان کودکانه تکلم کرد و در حد فهم و درک آنها خود را پایین آورد تا کودک مخاطب خود را یک خردسال هم سن خود فرض کند نه یک فرد بزرگسال.
مریم شادیوند افزود: برنامه ها و فعالیت های کانون چون پژوهشی، پرورشی و تفکرمحور است، سطح آگاهی و دانش بچه ها و خانواده ها را در ابعاد مختلف و در قالب برنامه های خلاقانه افزایش می دهد.
**
مدیرکل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام نیز اظهار داشت: کانون باتوجه به رسالت خود میراث دار و احیاگر فرهنگ ایرانی و خرده فرهنگ های اصیل ملی و بومی محلی است و جنس و شاکله اصلی فعالیت های کانون بر پایه هنر، دانش و ادب است.
حبیب الله بخشوده یادآور شد: این شاکله باعث تقویت فعالیت های کانون و محل تلاقی خلاقیت همراه با هنر، ادب و دانش شده و نکته حائز اهمیت اینکه فعالیت های کانون مبتنی بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی است.
وی با بیان اینکه دولت باید حامی و یاری گر فعالیت های کانون باشد، تاکید کرد: کانون را نباید به محلی برای اشتغال و ممر درآمد دید بلکه باید جنس نگاه به کانون از نوع هنر، دانش، نوع آوری و زیبایی شناختی باشد چرا که مخاطب اصلی فعالیت های کانون را کودکان و نوجوانان تشکیل داده اند.
وی در ادامه به اهم فعالیت، برنامه های کانون و عملکرد این نهاد اشاره کرد.
دراین آیین از حبیب الله بخشوده قدردانی و مهدی جمالی به عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام معرفی شد.7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.