عباس شمس اللهی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 30 پروژه گازرسانی شهری، روستایی و صنعتی در این استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
وی افزود: طی ایام دهه فجر مشعل گاز شهر توحید و 15 روستا در شهرستان های چرداول، سیروان، دهلران و آبدانان روشن و با بهره برداری از این پروژه ها بیش از سه هزار و 100 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام از بهره برداری عملیات گازرسانی به شهرک های صنعتی شهرهای بدره، مهران، دهلران و آبدانان خبر داد و گفت: برای بهره برداری از پروژه های گازرسانی در دهه فجر 110 کیلومتر خط تغذیه و شبکه اجرا و بیش از یک هزار و 500 انشعاب علمک نصب شده است.
شمس اللهی تاکید کرد: ضریب نفوذ برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی استان با بهره برداری از این پروژه ها به 86 درصد خواهد رسید.
وی از آغاز عملیات گاز رسانی به 10 روستا با بهره مندی 300 خانوار روستایی شهرستان های ملکشاهی و دهلران نیز در این ایام خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر 35 هزار انشعاب علمک در 365 روستای استان نصب و بیش از 150 هزار مشترک از نعمت خدادادی گاز برخوردار شده اند.
شمس اللهی با اشاره به وضعیت کلی گازرسانی در ایلام یادآور شد: تاکنون 23 شهر استان از نعمت گاز برخوردار شده اند و تنها 2 شهر میمه و زرین آباد در شهرستان دهلران گازدار نیستند.
مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: این شرکت تلاش می کند تا در راستای وظایف ذاتی خود تا ایام هفته دولت سال آینده این 2 شهر را نیز به شبکه گاز رسانی متصل کند.
شمس اللهی گفت: تاکنون بیش از 150 هزار مشترک در 23 شهر و 365 روستا از نعمت گاز بهره مند و بیش از 835 کیلومتر خطوط انتقال و تغذیه و بیش از سه هزار و 550 کیلومتر شبکه در این استان اجرا شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 59 هزار انشعاب علمک در 23 شهر استان نصب و 98 درصد مناطق شهری و 83 درصدی جمعیت روستایی استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.