به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در جلسه بررسی مطالبات شهرداری ایلام با انتقاد از عملکرد برخی از شوراهای شهرستان های استان ایلام به ویژه مهران و ایوان اظهار داشت: سنگ اندازی های اعضای شورای شهر این مناطق باعث ایجاد اختلال در وضعیت شهر و رسیدگی به تقاضاها و خواسته های عمومی شده است.
وی از دفاتر فنی و امور شهری استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست جلسه تخلفات و بدهی های دستگاه ها در خصوص شهرداری را برگزار کند و پرونده مطالبات شهرداری ها از دستگاه ها و نهادها در مدت سه هفته تا قبل از پایان سال تعیین وضعیت شود.
استاندار ایلام از فرمانداری های سراسر استان ایلام خواست به طور جدی وضعیت عملکرد شوراهای شهر نسبت به شهرداری ها و نیز مطالبات شهرداری ها از دستگاه های مختلف را پیگیری کنند و شوراهای شهر در صورت استیضاح شهرداران باید فرد ذیصلاح را در سریع ترین زمان ممکن به عنوان شهردار انتخاب کنند.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: بدهی کلان دستگاه ها به شهرداری به صورت تقسیط و یا به شیوه تهاتر باید پرداخت شود و عدم تمکین دستگاه ها نسبت به پرداخت بدهی های شهرداری ها از محل اعتبارات استانی و ملی آنها برداشت و به شهرداری به عنوان طلب پرداخت می شود.
شهردار ایلام نیز در این نشست گفت: شهرداری ایلام 640 میلیارد ریال مطالبه از دستگاه های مختلف اداری، نظامی، امنیتی، بانک ها و شرکت ها دارد که برای 420 میلیارد ریال آن ماده 100 اجرا شده است که باید مطابق این قانون مطالبات شهرداری پرداخت شود.
طالب صادقیان افزود: با وجود اجرای ماده 100 برای دستگاه های بدهکار اما هنوز 90 درصد مطالبات شهرداری پرداخت نشده در حالیکه این مطالبات برای عمران شهری و نیز حقوق نیروهای خدماتی شهرداری مصرف می شود.
وی با بیان اینکه شهرداری منابع درآمدی پایدار ندارد، تاکید کرد: تنها محل درآمد شهرداری دریافت عوارض مردمی و عمومی، دستگاه های اداری، نظامی، امنیتی، بانک ها و شرکت ها است که این نهادها باید نسبت به پرداخت مطالبات خود به شهرداری اهتمام داشته باشند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.