بانک صادرات شعبه سعدی ایلام که توسط شهرداری پلمب شده بود به‌ صورت غیرقانونی توسط مدیر شعبه رفع پلمب شد.

به گزارش ایلنا، شهرداری ایلام در اجرای وصول مطالبات خود از ادارات و ارگان‌ها و نهاد‌های مالی و بانکی استان ایلام ساختمان بانک صادرات شعبه «سعدی» ایلام را پلمب و مقتابل در آن بلوک‌های سیمانی بزرگی برای جلوگیری از رفت و آمد مردم و کارکنان این بانک گذاشته شد.
 
اما نکته جالب در این ارتباط بی‌توجهی بانک صادرات شعبه «سعدی» است، طوری‌که مدیر این شعبه اقدام به جابه‌جایی بلوک‌های سیمانی‌کرد و به صورت غیرقانونی اقدام به رفع پلمب کرده است که این اقدام غیرقانونی سبب احضار وی به مراجع قضایی شد.
 
طالب صادقیان اظهار داشت: بانک صادرات ۲۲ میلیارد ریال به شهرداری ایلام بدهی دارد و به همین علت ساختمان بانک صادرات در ایلام پلمب شده است.
 
شهردار ایلام گفت: پروژه‌های فراوانی در ایلام در دست اجر است و پروژه‌های جدید نیز در حال کلنگ‌زنی است و شهرداری نیازمند اعتبارات مالی برای پروژ‌ه‌های خود است و در این جهت بیش از ۶۴ میلیارد تومان از ادارات استان طلب دارد و برای وصول این مبلغ چاره‌ای جز برخورد برای وصول مطالبات خود ندارد.
 
وی به ادارات بدهکار به شهرداری توصیه کرد: نسبت به بدهی خود اقدام کنند و در غیر این صورت منتظر پلمب ساختمان خود باشند.
 
صادقیان با تاکید بر این نکته که طلب شهرداری طلب مردم است یادآورشد: درآمد شهرداری از پرداخت عوارض و مالیات مردم تامین می‌شود و شایسته نیست برخی ادرات برای پرداخت حق و حقوق مردم برای نگهداری شهر با مماشات برخورد کنند.

سرپرستی بانک صادرات در استان ایلام نیز با صدور اطلاعیه‌ای از پلمب بانک صادرات شعبه «سعدی» ایلام به عنوان بد عهدی شهرداری ایلام یاد کرد.
 
سرپرست این بانک در ادامه با بیان این‌ که در جلسه مشترک بین بانک صادرات و شهرداری ایلام در استانداری ایلام مقرر شده بود درباره اعمال موضوع ماده ۱۰۰ تا ششم بهمن ماه جمع بندی شود آورده است: اقدام شهرداری ایلام نقص توافق حاصله بوده است.

 بانک صادرات شعبه سعدی ایلام با اقدام به فک پلمب انجام شده توسط مرجع قضایی احضار و تاکنون از نتیجه برخورد مقام قضایی گزارشی در دست نیست، اما آن‌چه عیان است، مستند ماده ۵۴۳ قانون مجارات اسلامی «هر‌گاه محلی یا چیزی برحسب امر مقامات صالح رسمی مهر یا پلمپ شده باشد و کسی عالما و عامدا آن‌ها را بشکند یا محو نماید یا عملی مرتکب شود که در حکم محو یا شکستن پلمپ تلقی شود مرتکب به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم خواهد شد، در صورتی که مستحفظ آن مرتکب شده باشد به حبس از یک تا دو سال محکوم می‌شود و اگر ارتکاب به واسطه اهمال مستحفظ واقع شود مجازات مستحفظ یک تا شش ماه یا حداکثر (۷۴) ضربه شلاق خواهد بود» که تشخیص تطبیق این ماده با عمل اقدام بهرفع پلمب بانک صادرات شعبه «سعدی» با مقام محترم قضایی است و استناد این گزارش را نمی‌توان به موضوع مرتبط کرد.

اما در شامگاه دوشنبه مدیرکل دفتر فنی استانداری به تاریخ ۹۷/۱۱/۱ «روز پلمب شعبه» در اقدامی عجولانه و خارج از عرف اداری و به علت اطلاع نداشتن از قطعیت رای صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ در مرحله بدوی، تجدیدنظر و حتی مرحله آخر دادرسی یعنی کمیسیون ماده ۷۷ که به ندرت پرونده‌های ماده ۱۰۰ در آنجا فرجام خواهی می‌شوند نامه‌ای با این عنوان «تا رفع ابهامات و تا تاریخ ۹۷/۱۱/۶ و صدور ابلاغ قانونی رای کمیسیون ماده ۱۰۰ از هر گونه انسداد خودداری شود» را به شهرداری ایلام ارسال می‌کند، در حالی که پلمب انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.