به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست چگونگی توزیع اعتبارات کمک های فنی و اعتباری اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه 97 و آیین نامه آن یکی از راه های هزینه کرد این میزان اعتبار پرداخت یارانه به واحدهای تولیدی در بخش های کشاورزی، صنعت، میراث ، خدمات و شرکت های دانش بنیان است که منجر به تولید پایدار و اشتغال مولد می شود.
وی افزود: پروژه هایی که ردیف های اعتباری ملی و استانی داشته و طرح های عمرانی نمی توانند از این اعتبار بهره مند شوند.
معاون استاندار ایلام توانمندسازی بخش تولید را هدف اصلی اعتبارات کمک های فنی و اعتباری برشمرد و گفت: کمک های فنی و اعتباری مشوقی برای سرمایه گذاری جدید و ایجاد اشتغال پایدار و مولد که خروجی آن ملموس است، باید باشد.
درویشی ادامه داد: تلقی ابتدایی از کمک های فنی و اعتباری کمک به زیرساخت های تولید و اشتغال بود که بر اساس قانون و آیین نامه جدید باید یارانه بخشی از تسهیلات فراگیر نیز از این محل تامین شود.
وی افزود: تسهیلات زیادی در استان وجود دارد و تنها سهم بخش کشاورزی یک هزار و 530 میلیارد ریال است که این رقم علاوه بر تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر می باشد.
معاون اقتصادی استاندار ایلام اضافه کرد: 45 میلیارد ریال از سهم اعتبارات کمک های فنی و اعتباری نقدی است که باید پس از بررسی و اولویت بندی سهم دستگاه ها و بانک های عامل مشخص شود.
درویشی تاکید کرد: کمک های فنی و اعتباری باید مشوق سرمایه گذاری و اشتغال شود و گرهی از تولید و موانع پیش پای آن بگشاید.
وی از مدیران دستگاه های مرتبط خواست پروژه های مشخص و با اولویت که دارای افق روشن تری هستند و منجر به توسعه پایدار می شوند را تعیین و معرفی کنند تا بتوان از این اعتبار بهره مند شد.
بر اساس ماده 31 احکام دائمی و تبصره 18 قانون بودجه 20 درصد از اعتبارات تملک دارایی های هر استان در قالب کمک های فنی و اعتباری قرار می گیرد که می تواند صرف حمایت از طرح های دانش بنیان، زیرساخت های شهرک صنعتی و رونق تولید شود.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.