مرتضی دارایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری های بعمل آمده واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی ایلام برای دریافت سرمایه ثابت، توسعه ای، ایجادی و سرمایه در گردش با نرخ 10 درصد مشمول طرح تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر شدند.
وی افزود: بر اساس این طرح بانک های عامل (تجارت، ملت، پست بانک، توسعه تعاون) به متقاضیان تسهیلات پرداخت نموده اند.
دارایی با بیان اینکه تسهیلات در روستاهای استان با بهره بسیار پایین ارائه می شود، یادآور شد: سیاست دولت حمایت همه جانبه از ایجاد بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی برای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار در مناطق روستایی و کم برخوردار کشور است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام تصریح کرد: ارائه این تسهیلات با بهره پایین فرصت بی نظیری برای اشتغال در روستاهای استان بوده و از مهاجرت نیز جلوگیری می کند.
به گفته وی، صاحبان طرح ها و واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی مشرف به شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت استان می توانند از طریق سایت سامانه اینترنتی www.kara.mcls.gov.ir ثبت نام و برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، تسهیلات اشتغال روستایی با هدف کاهش بیکاری و رونق اشتغال برای اجرا در مناطق روستایی، عشایر و شهرهای کمتر از 10 هزار نفر تحت عنوان اصلاحیه دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه ایجاد اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.
535 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171نفر در استان ایلام وجود دارد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.