سرهنگ محمدرضا شرف بیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراحل ساخت مرحله اول این باغ موزه با اعتبار 18 میلیارد ریال به اتمام رسیده و عملیات چیدمان دکورها طی روزهای آینده انجام می پذیرد.
وی افزود: این مرحله در چندین گالری ساخته شده و طراحی و نقاشی فضا، تعبیه سیستم های نورپردازی، صوت، برق، گرمایشی و سرمایشی آن به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ایلام یادآور شد: این مرحله شامل گالری هایی چون جانمایی عکس سه هزار شهید دفاع مقدس استان ایلام، هجوم و حمله عراق، بازسازی وضعیت شهرهای ایلام در زمان جنگ، سنگرهای فرماندهی، نقش ایلات و عشایر در زمان جنگ و عملیات ها، حضور مردم در دوران دفاع مقدس، بازسازی عملیات های واقع شده در ایلام نظیر فتح میمک، کوشک، محرم، والفجر پنج، شرایط زندگی مردم در آوارگی و ... است.
سرهنگ شرف بیاتی اضافه کرد: مرحله دوم این باغ موزه نیز بعد از افتتاح مرحله دوم آغاز می شود و بر اساس زمان بندی پیش بینی شده تا مهرماه سال آینده و همزمان با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه برای ساخت و تکمیل مرحله دوم پروژه باغ موزه دفاع مقدس مبلغ 30 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، اظهار داشت: در فاز دوم باغ موزه بوستان معلم و میدان دفاع مقدس با جانمایی اِلمان هایی مربوط به زمان جنگ تحمیلی به باغ موزه الحاق می شوند بدون اینکه در ساختار و کاربری اصلی آنها تغییر ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام به وسعت 2 هکتار و چهار هزار متر زیربنای گالری ها در محل ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس احداث شده است.
ایلام در دوران دفاع مقدس جبهه میانی نبرد رزمندگان اسلام با دشمن بعثی بود که ایلامیان همیشه قهرمان بیش از سه هزار شهید ، 11 هزار جانباز و افزون بر 300 آزاده تقدیم آرمان های نظام و انقلاب کرده اند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.