به گزارش ایرنا، عمران خودآموز روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین سوگواره منطقه ای اربعین در آیینه رسانه ها اظهار داشت: برگزاری این سوگواره ها در واقع فرصتی برای نوشتن از مناقب و فضیلت های سید و سالار شهیدان در رویداد بزرگ اربعین است.
وی افزود: رسانه های مختلف گروهی استان در یک همگرایی مثبت تلاش خود را برای ترویج فضیلت های دینی بکار گرفته و این تلاش تنها مختص اصحاب رسانه نیست.
خودآموز، فرصت شناسی اصحاب رسانه را در پوشش اخبار رویدادهای اربعین قابل تقدیر دانست و تاکید کرد: حوزه رسانه بخش فرابخشی است که می تواند تمام حوزه ها را پوشش و نقش مهمی در بازتاب حماسه اربعین داشته است.
یکی از اساتید حوزه و دانشگاه ایلام نیز در این آیین گفت: اربعین بهترین و مناسب ترین فرصت برای تحول اطلاع رسانی از این حماسه عظیم است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی اکبر نژاد افزود: از طرف دیگر ایام اربعین بهترین فرصت برای رفع کاستی های ایلام است اگرچه برخی نمی خواهند مرکزیت اربعین در ایلام باشد.
وی با تاکید بر اینکه بسترهای ایلام برای حماسه اربعین معرفی و زیرساخت های استان برای پذیرایی از زائران باید تقویت شود، گفت: رسانه ملی برای معرفی ایلام در حماسه اربعین بیشتر تلاش کند.
وی اظهار کرد: در این ایام پایگاه رسانه های مرکزی کشور باید در ایلام متمرکز شود تا خدمات رسانی از زائران به نحو مطلوب انعکاس داده شود.
وی با تقدیر از رسانه های مختلف گروهی ایلام در انعکاس رویدادهای اربعین امسال تصریح کرد: باید دو بعد مادی و معنوی این حماسه بزرگ در این استان مورد توجه قرار بگیرد.
وی بعد معنوی این حماسه را فرصتی استثنایی برای تحول روحی و معنوی در استان و بعد مادی را فرصتی برای معرفی بیشتر استان در سطح کشور دانست.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.