به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست تامین برق زیر ساخت های استان بر لزوم سرمایه گذاری بیشتر برق منطقه ای در استان ایلام تاکید کرد.
وی اظهار داشت: اکنون در بخش آب و گاز مشکلی در استان وجود ندارد اما در بخش تامین برق در طرح های توسعه ای و شهرک های صنعتی جدید با مشکل مواجه ایم.
وی افزود: طرح های توسعه ای جدیدی در بخش کشاورزی، آب و صنعت در دست اجرا است که نیازمند تامین برق مورد نیاز خود هستند.
وی گفت: با توجه به اینکه تامین برق به عنوان یکی از زیرساخت های مهم توسعه ای در استان بشمار می رود از محل منابع استانی برای اجرای طرح های آن آماده کمک هستیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: استان ایلام در اجرای طرح ها از ظرفیت برق منطقه ای به خوبی استفاده نکرده است.
حیدر نعمتی اظهار داشت: متاسفانه در اجرای برخی از پروژه ها روند اجرا و تامین برق به موازات هم پیش نمی رود که این امر موجب تعلل در بهره برداری از طرح ها و ایجاد مشکل برای مجری آنها می شود.
وی ادامه داد: اکنون بسیاری از ایستگاه های پمپاژ در استان در حال بهره برداری هستند اما هنوز برق مورد نیاز انها تامین نشده که این امر نیازمند تسریع در اجرای کار برق رسانی است.
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان ایلام نیز در این نشست گفت: نگرانی در خصوص تامین برق طرح های جدید جدی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرند.
هادی شیرخانی اظهار داشت: اجرای پروژه بدون تامین برق معنی ندارد و باید تامین برق به عنوان یک نیاز اصلی طرح از همان ابتدا مورد نظر باشد.
وی افزود: در بخش مورموری متاسفانه به دلیل نوسانات برق همواره مردم مشکل مواجه هستند و تقاضا در زمینه تامین برق طرح های کشاورزی نیز در ایلام بسیار جدی است.
وی گفت: اکنون خط برق ایلام از طریق خط 230 کیلوولت تامین می شود که اگر دچار چالش شود کل برق استان با مشکل مواجه می شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه ایلام نیز در این نشست گفت: از محل اعتبارات استانی برای تامین برق زیرساخت های شهرک های صنعتی و روستایی کمک شده و همچنان این کمک ها نیز ادامه دارد.
مدیرعامل برق منطقه غرب کشور نیز در این نشست گفت: شاخص های برق در استان ایلام مطلوب است و نقطه چالش تنها در شهرستان مورموری است که بزودی این مشکل نیز برطرف می شود.
علی اسدی اظهار داشت: برای برطرف شدن مشکل بخش مورموری اگر کمک نشود وزارت نیرو باید یک میلیارد ریال هزینه کند که این اعتبار در شرایط کنونی ما را با مشکل مواجه می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم روند تامین برق در زیرساخت های استان هیچ مشکلی از نظر تامین برق وجود نداشته باشد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.