به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز دوشنبه در جلسه بررسی ظرفیت های گردشگری سد سیمره اظهار داشت: شهر تاریخی سیمره در کنار این سد است که به خوبی این منطقه تاریخی تاکنون معرفی نشده و باید تلاش شود پک طرح گردشگری مناسبی برای معرفی آن تهیه شود.
وی افزود: سد سیمره با هدف تولید برق راه اندازی شده که در کنار آن پرورش آبزیان، گردشگری و توسعه کشاورزی و باغات نیز می تواند مد نظر باشد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: تاکنون بخش های خصوصی زیادی برای ایجاد طرح های گردشگری در پایین دست این سد اعلام آمادگی کرده اند، اما هیچ اقدام عملیاتی انجام نگرفته است.
درویشی یادآور شد: علاوه بر سد و چشم انداز، طبیعت زیبا در کنار آن وجود دارد که بسیار قابل توجه بوده و در بحث گردشگری حائز اهمیت است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای ایلام نیز در این نشست گفت: اهداف اولیه ایجاد سد سیمره، تولید 480 مگاوات برق بوده که اکنون با یک سوم ظرفیت در حال تولید است.
علی پور احمد اظهار داشت: بیش از یک هزار و 120 میلیارد ریال تاکنون برای احداث این سد هزینه شده و یک میلیارد و هشت دهم میلیون متر مکعب ذخیره آب در پشت سد سیمره است.
وی افزود: علاوه بر چشم انداز زیبا این مکان می تواند محل مناسبی برای رونق گردشگری باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری ایلام نیز در این نشست به استقبال بخش خصوصی برای ایجاد طرح های گردشگری در این منطقه اشاره کرد و گفت: افراد زیادی متقاضی ایجاد طرح گردشگری در سد سیمره هستند.
عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: با توجه به چشم انداز زیبا و طبیعت آن یکی از بهترین راه های توسعه این منطقه ایجاد طرح های گردشگری است.
وی افزود: بزودی یک گروه مشاور برای مطالعه گردشگری آن وارد استان می شوند تا این منطقه را بررسی و طرح مطالعات گردشگری آن را تهیه کنند.
به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران کل منابع طبیعی، محیط زیست و امور اراضی و جهادکشاورزی به اظهار نظر در خصوص چگونگی اجرای طرح گردشگری در سد سیمره پرداختند.
سد سیمره در حد فاصل شهرستان های بدره و دره شهر واقع شده و یکی از مناطق زیبای تفریحی و گردشگری در ایام مختلف سال به ویژه بهار و تابستان است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.