نورالله تیموری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 498 روستا با 45 هزار و 629 خانوار و جمعیتی نزدیک به 170 هزار نفر تحت پوشش خدمات این شرکت است.
وی پوشش آب سالم در سطح روستاهای ایلام را بیش از 76 درصد عنوان کرد و افزود: در بحث شاخص های میکروبی و کلرسنجی استاندارد جهانی 95 درصد بوده که این شاخص در شرکت آب و فاضلاب روستایی استان 99 درصد است.
تیموری با اشاره به پروژه های آبرسانی در سطح روستاهای استان، تصریح کرد: چهار پروژه آبرسانی روستایی در مناطق مختلف این استان با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجرا هستند.
تیموری یادآور شد: در صورت تامین اعتبار لازم امسال پروژه های آبرسانی به روستاهای موسی خوشقدم بدره، ریکا سرنی مهران، ماژین دره شهر و شباب در شهرستان چرداول با پیشرفت فیزیکی بین 70 تا 90 درصد به بهره برداری می رسد.
وی اعتبار هزینه شده در اجرای این پروژه ها را 270 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این چهار مجتمع آبرسانی بیش از پنج هزار و 230 خانوار روستایی از آب شرب سالم برخوردار خواهند شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام ادامه داد: با اتمام این مجتمع های بزرگ و همچنین طرح های کوچک تر آبرسانی در روستاهای استان، شاخص برخورداری از آب شرب افزایش بیشتری خواهد یافت.
تیموری اضافه کرد: در راستای ارتقاء سطح ایمنی کار و بهداشت آب آشامیدنی کاهش هزینه ها و حذف سیستم های گندزدایی پرخطر و ناکارآمد تعداد هفت دستگاه الکترولیز نمک طعام ساخت ایران جهت کلرزنی آب آشامیدنی 65 روستا نصب و راه اندازی شد.
وی با اشاره به کاهش هزینه های این شرکت و افزایش ایمنی دراین روش گفت: رویکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی ایلام در این خصوص جایگزینی دستگاه های کلرزنی گازی با سیستم های نوین گندزدایی از جمله الکترولیز نمک طعام است.
به گفته وی با در مدار قرار گرفتن این تعداد دستگاه سالیانه یک میلیارد ریال در هزینه های های شرکت صرفه جویی می شود.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.