مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام گفت: بیش از 1000 مدرسه در ایلام نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی هستند.

محمدرضا حیدری در گفت‌‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت گرمایشی  کلاس‌های درس در استان ایلام گفت: از تعداد شش هزار کلاس درس این استان یک هزار و 856 کلاس نیازمند استاندارد سازی بهینه و سیستم گرمایشی هستند.
 
حیدری با اشاره به اختصاص مبلغ 320 میلیارد ریال برای این امر به استان افزود: این مبلغ از سوی سازمان آموزش و پرورش ابلاغ شده و در صورت تامین اعتبار در طول سه سال می‌توانیم این تعداد کلاس درس را به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز کنیم.
 
وی عنوان کرد: سیستم‌های گرمایشی غیر استاندارد بیشتر مربوط به مدارس قدیمی و فرسوده هستند که باید احداث و بازسازی شوند که از تخریب و آتش سوزی های احتمالی ایمن بمانند.

حیدری با اشاره به این که مشکل تنها تامین اعتبار برای ایمن سازی این مدارس نیست، ادامه داد: برخی از این مدارس به دلیل این که در روستاهای دورافتاده قرار دارند و به دلیل نداشتن برق و گازکشی مانند بخش هلیلان چرداول که فاقد این امکانات هستند و یا بعضی از فضاهای آموزشی کانکسی، تعداد دانش آموزان به تعداد استاندارد نمی‌رسد که برای‌شان مدرسه احداث شود به همین دلیل برای این فضاهای آموزشی نمی شود گازکشی انجام داد.

وی در ادامه به 70 هزار متر مربع ایزوگام سقف مدارس در سطح استان اشاره کرد و گفت: این اقدام اداره کل استان بی سابقه بوده و توانستیم سقف بسیاری از مدارس را با پوشش مناسب عایق کاری کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام در پایان افزود: برای استانداردسازی مدارس به اعتبارات بیشتری نیاز داریم تا فضای کلاس، امکانات و تجهیزات آموزشی و ورزشی را به شکل مناسبی تجهیز کنیم .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.