جبار کارزانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵۰ پرونده قتل عمد به هیات صلح و سازش استان ارجاع داده شد که از این تعداد ۹ مورد آن به صلح و سازش ختم شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 33 درصد پرونده های شورای حل اختلاف به صلح و سازش ختم شده است، یادآور شد: همچنین با تلاش شورای های حل و اختلاف از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 40 فقره قتل غیرعمدی منجر به رضایت شده که این امر بیانگر آثار مفید فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.
کارزانی با بیان اینکه ورود ریش سفیدان و معتمدان به پرونده های صلح و سازش علاوه بر کاهش مراجعات مانع دعوا و اختلاف در سطح جامعه نیز می شوند، گفت: شوراهای حل اختلاف رسالت ارزشمندی را انجام می ‌دهند و آن تقویت فرهنگ صلح و سازش و حفظ روحیه اخوت و برادری است که این اقدام در نزد خداوند متعال اجر فراوانی دارد.
دبیر هیات صلح و سازش ایلام تاکید کرد: مهمترین هدف هیات صلح و سازش استان، ترویج و گسترش فرهنگ سازی صلح و سازش، گذشت، کاهش تنش ها و آسیب های اجتماعی، کمک به ایجاد امنیت پایدار و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه است.
وی اضافه کرد: هیات صلح و سازش استان هیچ محدودیت و پیگیری در ورود به پرونده های ندارد و در نهایت هدف این هیات ترویج فرهنگ صلح و سازش است.
استان ایلام بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.