امیر مهردادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه تدبیر با هدف ارتقا کیفیت و بهبود فرآیندهای آموزش و پرورش به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های زیر نظام راهبری و مدیریت در دوره ابتدایی اجرا می شود.
وی ادامه داد: در اجرای این طرح امسال 230 مدرسه ابتدایی پر جمعیت استان با مدیریت مستقل در مناطق شهری و روستایی انتخاب و زیر پوشش قرار گرفته اند.
معاون آموزش و پرورش ایلام اضافه کرد: در اجرای این طرح مدیر مدرسه تمام برنامه های سالانه خود را بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پروش تدوین و آنها را در طول سال تحصیلی اجرا می کند.
به گفته مهردادی، قبل از ابلاغ طرح تدبیر به مدیران مقطع دبستان، نگارش و تنظیم برنامه عمل و تقویم اجرایی براساس سلایق شخصی و محدودیت ‌های زیاد انجام می‌گرفت.
وی اظهار کرد: تمامی فعالیت ها و اقدام های مدرسه در این برنامه باید در جهت ساخت های 6 گانه شامل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی، علمی و فن آوری، زیستی و بدنی، زیبا شناختی و هنری و اقتصادی و حرفه ای خواهد بود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام گفت: همچنین در طرح تدبیر مدیران مدارس ابتدایی به دلیل پیش ‌بینی کلیه فعالیت‌ ها و چشم‌ اندازهای موجود و اختصاص امتیاز به هر یک از محورها در فرم خام طرح تدبیر خود را ملزم به رعایت تک تک بندها می‌کنند.
مهردادی یادآور شد: با رعایت همه جانبه و تنظیم و اجرای تمام و کمال طرح تدبیر در مدارس ابتدایی علاوه بر کسب نمره و امتیاز کامل ارزشیابی، دانش آموزان نیز از سطح علمی و آموزشی و همچنین تربیتی و پرورشی بالاتری برخوردار خواهند شد.
از مجموع 94 هزار دانش آموز ایلام بیش از 54 هزار دانش آموز در 740 مدرسه ابتدایی تحصیل می کنند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.