حجت الله فتحی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس بخشنامه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری 25 هزار هکتار از اراضی جنگلی کل کشور باید با نهال کاری احیا و توسعه یابد.
وی افزود: سهم ایلام از این مقدار نهال کاری 47 درصد است که این استان در بین سایر استان های کشور بیشترین میزان نهال کاری و دریافت سهمیه را به خود اختصاص داده است.
فتحی با بیان اینکه این طرح ها در 14 حوزه آبخیز در ایلام در حال اجرا است، یادآور شد: در این پروژه هفت هزار هکتار نهال کاری و سه هزار هکتار نیز عنی سازی اراضی با بذر در نقاط مختلف استان در حال اجرا بوده و بیشترین مقدار نهال کاری متعلق به شهرستان های مهران و دهلران است.
وی با اشاره به اینکه طرح نهال کاری در عرصه های ملی از مهرماه شروع شد و تا پایان سال جاری به اتمام می رسد، گفت: برای اجرای این پروژه 190 میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و طرح صیانت از جنگل ها برای استان ایلام مصوب شد.
فتحی هدف از اجرای این طرح را احیای جنگل های مخروبه، کاهش اثر ریزگردها، تلطیف هوا، جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش فضاهای سبز جنگلی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام سهم عرصه های طبیعی یک هزار و 700 هزار هکتار است که سهم جنگل ها 640 هزار هکتار است و تلاش مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام این است که میزان اراضی جنگلی استان را به یک میلیون هکتار افزایش دهند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.