اسماعیل گوهری روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از ایستگاه پمپاژ برتش به خبرنگار ایرنا گفت:در سه سال گذشته این اقدامات انجام شده و این امر موجب راندمان آبیاری و کارآیی مصرف آب در این اراضی و بهره وری آب از مزارع افزایش یافته است.
وی افزود: اعتباری که درقالب طرح های احیای اراضی،طرح رودخانه های مرزی و سامانه گرمسیری در این سه سال در دهلران هزینه شده بالغ بر 9هزار میلیارد ریال می باشد.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان با اشاره به پیشرفت 85 درصدی طرح های آب و خاک دهلران گفت: این اقدامات نقش مهمی در اشتغالزایی،جلوگیری از مهاجرت روستائیان،افزایش عملکرد محصول در واحد سطح و ارتقا اقتصادی منطقه دارد.
گوهری به طرح 870هکتاری پهله پذچینه در بخش زرین آباد هم اشاره و گفت:برای این پروژه با 95 درصد پیشرفت فیزیکی تا کنون 140میلیارد ریال هزینه شده و جهت تکمیل آن به 80میلیارد ریال دیگر نیاز است.
فرماندار دهلران هم درجریان بازدید مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان از پروژه پمپاژ برتش با اشاره به پیشرفت 40 درصدی این پروژه گفت:تا کنون 170 میلیارد ریال برای ان هزینه شده است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به دو هزار هکتار اراضی ایثارگران تحت پوشش این ایستگاه گفت:برای تکمیل فاز اول پروژه که یکهزار هکتار از اراضی را تحت پوشش دارد100 میلیارد ریال نیاز است.
فرماندار دهلران به ظرفیت های آب و خاک و کشاورزی شهرستان اشاره و افزود:دولت سرمایه گذاری های خوبی در حوزه آب و خاک و کشاورزی شهرستان و سامانه گرمسیری و سدهای میمه و دویرج داشته و اینها نقش مهمی در افزایش سطح زیر کشت و برداشت و اشتغال دارند.
موسوی گفت:دهلران در حوزه اب و خاک و کشاورزی جز 5 شهرستان برتر کشور است و تلاش می شود در کمیته برنامه ریزی آینده اعتباراتی برای ایستگاه پمپاژ برتش اختصاص یابد و مشکل برق آن نیز از طریق رایزنی ها با شرکت نفت دنبال می شود.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان هم گفت:برای فاز دوم پروژه 80 میلیارد ریال نیاز است.
اسماعیل گوهری افزود:برای این منظور رایزنی برای جذب اعتبارات ملی نیز در دستور کار قرار دارد.
فرماندار دهلران همچنین از پل شهید سلطانی بر روی رودخانه میمه در بخش مرکزی دهلران که مسیر تردد کشاورزان برتش است بازدید و از نزدیک مشکلات آن را بررسی کرد.
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.