به گزارش ایرنا، دکتر امیراحمد اخوان روز چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان ایلام اظهار داشت: امنیت غذایی از محورهای اصلی در پیشگیری از بیماری ها و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است و باید به این مهم توجه ویژه شود.
وی افزود: در برنامه تدوین سند جامع استانی همه ما مسئول تامین نیازهای مردم در حوزه سلامت هستیم، باید نیازهای مردم در سطح شهرستان ها، روستاها و محلات شناسایی و کانون های سلامت ایجاد شود.
این مقام وزارت بهداشت تاکید کرد: یک چهارم حفظ سلامت جامعه برعهده وزارت بهداشت و دانشگاه‌ ها است و برای مابقی، تمامی دستگاه‌های مرتبط باید دخیل باشند.
اخوان تصریح کرد: ما قبل از گسترش مراکز درمانی و بیمارستانی می توانیم با برنامه ریزی و فرهنگ سازی تلاش کنیم که مردم از سلامت بهتری در جامعه برخوردار شوند.
وی گفت: وزارت بهداشت نمی تواند به تنهایی در بحث افزایش سلامت جامعه موفق باشد و تلاش کردیم در همکاری با استانداری ها نسبت به افزایش سطح سلامت جامعه اقدام کنیم.
به گفته اخوان حضور مسئولان در کارگروه سلامت باعث افزایش اهمیت آن می شود و می توان با نیروی مضاعفی نسبت به پیشبرد سیاست های سلامت و امنیت غذایی عمل کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: اقدامات خوبی در حوزه سلامت استان صورت گرفته و در آینده نزدیک نیز این اقدامات و خدمات با رایزنی های بعمل آمده افزایش می یابد.
دکتر کریم همتی به ورود تیم های پزشکی به ایلام اشاره کرد و افزود: ماه گذشته بزرگترین تیم پزشکی و جراحی موسسه خیریه مرهم متشکل از 56 متخصص و فوق تخصص برای انجام خدمات پزشکی و جراحی شکاف لب و کام وارد ایلام شدند.
وی با بیان اینکه اقدامات پزشکی مناسبی در راستای درمان بیماران در استان صورت گرفته، یادآور شد: 161 عمل جراحی شکاف کام و لب و ناهنجاری های مادرزادی، 570 ویزیت الکترونیکی، 362 جراحی پلاستیکی حضوری، و 30 مورد ارجاع به بیمارستان 15 خرداد تهران صورت گرفته است.
زئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: هفته آینده نیز تیم فوق تخصصی ناهنجاری های مادر زادی اطفال موسسه خیریه محکم تهران، برای جراحی بیماری های مادرزادی به این استان سفر می کند و با استقرار در درمانگاه های تخصصی و دولتی استان ناهنجاری های مادر زادی اطفال را بررسی و در صورت نیاز به صورت رایگان مورد جراحی قرار می دهند.
همتی از دیگر اقدامات این حوزه را اختصاص یک فروند بالگرد به استان عنوان کرد و گفت: به منظور خدمات رسانی مناسب در محدوده جنوبی یک فروند بالگرد با اعتبار 600 میلیارد ریال در شهرستان آبدانان استقرار یافته و قادر به انتقال چهار بیمار است.
وی همچنین به افتتاح چندین طرح درمانی ایلام اشاره کرد و گفت: بیمارستان شهید مصطفی خمینی (ره) شهر ایلام به بخش شیمی درمانی برای کمک به بیماران سرطانی تجهیز شد و شامل 12 تخت بستری و سرپایی است و تمام بیماران سرطانی و دیگر بیماران نیازمند شیمی درمانی استان می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.