مجتبی میهن پرست روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی که از روز پنجشنبه تاکنون در استان حضور دادر، اظهار داشت: ایستگاه هواشناسی آبدانان با 57 میلی متر و ایستگاه های بدره و میشخاص با 49 میلی متر بیشترین بارش باران را ثبت کرده اند.
وی افزود: کمترین میزان بارش نیز متعلق به ایستگاه های هواشناسی مهران با 9 ، دهلران 10 و چمن بولی 11 میلی متر بوده و مقدار بارش باران در ایلام هم 31 میلی متر ثبت شده است.
وی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشترین بارش باران با نزدیک به 600 میلی متر متعلق به شهرستان ایوان بوده و کمترین بارندگی ها نیز مربوط به شهرستان دهلران با 265 میلی متر بوده است.
به گفته میهن پرست میزان بارش نزولات جوی در شهرستان ایلام در سال زراعی جاری ( اول مهر تاکنون ) 468 میلی متر بوده است.
وی یادآور شد: مه گرفتگی، کاهش دما و یخبندان صبحگاهی از جمله پدیده های جوی کنونی استان ایلام است که تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.
وی اظهار داشت: از عصر فردا تا بامداد روز دوشنبه یک ریز موج وارد استان ایلام می شود که احتمال بارش باران های ضعیف در استان وجود دارد.
میهن پرست گفت: طبق بررسی نقشه های هواشناسی احتمال ورود یک سیستم بارشی در اواخر هفته جاری به آسمان استان ایلام وجود دارد که اطلاعات تکمیلی در خصوص این سامانه در روزهای آینده اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، گزارش های هواشناسی حاکیست بر اساس مطالعه نقشه های جوی زمستان امسال بارش ها کمتر از نرمال تا حد نرمال است و در مقایسه با فصل پاییز بارش ها چندان چشمگیر نخواهد بود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.