شاپور کردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واحد مداخله طلاق اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام سال جاری در مجموع 900پرونده طلاق را مورد بررسی قرار داده است.
وی ادامه داد: بیشتر این پرونده های تقاضای طلاق زوج ها برای انجام مشاوره و سازش به مرکز طلاق این اداره کل از سوی دادگستری استان ارجاع داده شده است.
به گفته معاون بهزیستی ایلام، از این شمار 10 درصد معادل 90 پرونده با ارائه خدمات مددکاری و مشاوره منجر به سازش و موجب شده و زوج ها از طلاق منصرف شده اند.
کردی یادآور شد: پرونده های ارجاعی به واحد کاهش طلاق در چهار مرحله مشاوره، مددکاری، حقوقی و حمایت های مالی مورد بررسی قرار گرفته و از مجموع 900 پرونده حدود 50 درصد در دست اقدام هستند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیشتر پرونده های ارجاعی به بهزیستی از مراجع قضایی توافقی هستند 30 درصد زوج ها تمایلی به همکاری با مددکار و مشاوره برای رفع و سازش ندارند.
معاون بهزیستی ایلام تاکید کرد: زن و مرد پس از طلاق نیز آموزش مهارت های زندگی و احترام به حقوق یکدیگر به منظور جلوگیری از تشدید بحران و پیامدهای طلاق را از طریق این مرکز کسب می کنند.
کردی بیشترین علت اقدام زوج ها برای طلاق را دخالت اطرافیان، عدم شناخت از یکدیگر، اعتیاد، خیانت، فقر و بیکاری، نداشتن مهارت زندگی و نا آشنایی با موضوع ازدواج عنوان کرد.
وی یادآور شد: 90 درصد پرونده های این مرکز از سوی دادگستری ارجاع می شود و مابقی نیز به صورت خود معرف هستند.
بر اساس اعلام رسمی مسئولان آمار طلاق در سال های اخیر روند صعودی در کشور و استان ایلام داشته است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.