به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در جریان بازدید از روند ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام اظهار داشت: وجود نمادهایی چون باغ موزه های دفاع مقدس بیانگر این موضوع است که این نظام و انقلاب به آسانی به دست نیامده و برای حفظ آن تعداد زیادی جان شیرین خود را فدا کردند.
وی یادآور شد: برای تکمیل فرایند ساخت باغ موزه در برنامه بودجه سال 98 باید ردیف بودجه مشخص به این طرح تخصیص یابد.
سلیمانی دشتکی احداث باغ موزه استان ایلام را یک نیاز و مطالبه عمومی و به حق دانست که باید روند ساخت آن و تلاش برای تخصیص اعتبار آن با جدیت پیگیری شود.

**
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم گفت: مردم ایلام نقش بی بدیل و غیرقابل انکاری در دوران جنگ تحمیلی داشتند و احداث باغ موزه دفاع مقدس حق طبیعی مردم این استان است.
سردار سیدصادق حسینی یادآور شد: در سال های گذشته تلاش های زیادی برای ایجاد باغ موزه و برگزاری کنگره شهدای استان ایلام شد که هرگز محقق نشد.
وی افزود: اما در سال جاری با همت و پیگیری های مجدانه استاندار ایلام روند احداث و شکل گیری باغ موزه دفاع مقدس و برگزاری کنگره شهدای استان اجرایی شد.
حسینی گفت: مقرر شده در این باغ موزه برای شهدای شاخص استان در رده های فرمانده و معاون فرمانده سردیس ایجاد و جانمایی شود.
وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام گرفته مراحل مختلف باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام تا قبل از برگزاری کنگره ملی شهدای استان ایلام در مهرماه سال 98 تکمیل می شود.

**
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ایلام هم گفت: فاز اول این پروژه سوم بهمن ماه سال جاری آماده بهره برداری است تا همزمان با دهه مبارک فجر مورد افتتاح قرار بگیرد.
سرهنگ محمدرضا شرف بیانی افزود: برای این مرحله از طرح 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که 10 میلیارد ریال آن تخصیص یافت و پنج میلیارد ریال باقی مانده نیز سال آینده تخصیص می یابد.
وی با اشاره به نوسانات بازار ارز تاکید کرد: نوسانات قیمت ها تاثیر مستقیم بر روی تجهیزات و ابزارآلات مورد نیاز طرح داشت و مراحل بعدی این پروژه برای سال آینده نیازمند تخصیص 20 میلیارد ریال اعتبار است.
به گفته شرف بیانی بخشی از باغ موزه در فضای درونی ساختمان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار گرفته و بخشی دیگر از اِلمان های موزه با همکاری شهرداری در میدان های دفاع مقدس و معلم قرار می گیرد.
استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس سه هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
در این بازدید معاونان استاندار ، فرماندار و شهردار و برخی مدیران دستگاه های استاندار را همراهی کردند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.