علی سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشخصات سجلی همه خانوارهای عشایری استان باید تا پایان سال جاری در سامانه بانک اطلاعات خانوار عشایر باید ثبت شود.
وی افزود: 80 درصد خانوارهای عشایری استان ایلام تاکنون در سامانه بانک اطلاعاتی جامعه عشایری ثبت نام کرده اند.
مدیرکل امور عشایری ایلام یادآور شد: از مجموع بیش از 9 هزار جمعیت خانوار عشایری استان ایلام مشخصات سجلی یک هزار و 800 خانوار عشایر هنوز در این بانک اطلاعاتی ثبت نشده است.
سلیمی یادآور شد: با ثبت اطلاعات خانوار عشایر در این بانک اطلاعاتی خدمات رسانی به آنها از قبیل توزیع آب، سوخت، نهاده های دامی و ... با ساماندهی و نظم بهتری صورت می گیرد و امکان تخلف از سوی پیمانکاران یا خانوارهای عشایر به حداقل می رسد.
وی با بیان اینکه ثبت احوال و مرکز آمار به صورت لحظه ای به این سامانه دسترسی دارند، گفت: در این سامانه وقایع حیاتی چهارگانه شامل ازدواج، تولد، مرگ و طلاق در بین خانوارهاای عشایر نمایان است.
مدیرکل امور عشایری ایلام اضافه کرد: مواردی چون سامانه های عرفی عشایر، کانون ها و مناطق محل قشلاق و ییلاق، اطلاعات سجلی، وضعیت کشاورزی، میزان درآمد، تعداد احشام، وضعیت ایثارگری یا نهادهای حمایتی و ... عشایر استان ایلام در این سامانه اطلاعاتی ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، 71 درصد جمعیت دام استان ایلام در اختیار عشایر است و این قشر سالانه هفت هزار و 900 تن گوشت قرمز، 25 هزار تن شیر، 465 تن روغن حیوانی و 170 میلیارد ریال صنایع دستی به ارزش میانگین چهار هزار میلیارد ریال تولید می شود.
استان ایلام دارای 9 هزار خانوار با جمعیت 60 هزار نفر و یک میلیون 400 راس دام سبک و سنگین است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.