سید اسدالله هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طراحی های اولیه این شرکت ها مقرر شده خوراک واحد پتروشیمی شامل گاز، میعانات گازی و LPG از محل محصولات تولیدی پالایشگاه گاز تامین شود و در حال حاضر پالایشگاه خوراک مورد نیاز پتروشیمی را تولید و آماده تحویل دارد.
وی افزود: اما به علت تکمیل نبودن برخی واحدهای پایین دستی پتروشیمی، این شرکت امکان تحویل گرفتن و استفاده از محصولات پالایشگاه را ندارد.
هاشمی یادآور شد: تکمیل نبودن واحدهای پتروشیمی باعث شده میعانات گازی تولیدی پالایش گاز ایلام روزانه توسط تانکرهای مربوطه به جنوب کشور حمل شود ولی محصول LPG خوراک پتروشیمی به دلیل عدم راه اندازی واحد SRU و عدم امکان ذخیره سازی کامل در فلر پالایشگاه گاز سوزانده می شود.
وی تاکید کرد: با پیگیری های بعمل آمده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام مسئولان شرکت پتروشیمی نسبت به راه اندازی واحد SRU در سریع ترین زمان ممکن مکلف شده اند و با راه اندازی این واحد که آلایندگی حاصل از فلر پالایشگاه گاز نیز مرتفع می شود.
وی یادآور شد: این اداره کل در راستای وظایف قانونی و نظارتی خود تاکنون چندین بار مسئولان پالایشگاه گاز را به مراجع قضایی معرفی کرده و در حال حاضر این واحد در لیست صنایع آلاینده استانی قرار دارد و تا رفع کامل آلودگی مشمول پرداخت عوارض آلایندگی می باشد.
هاشمی گفت: همچنین ایستگاه های سنجش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام هیچگونه آلودگی ناشی از تاثیر مواد آلاینده فلر پالایشگاه در سطح شهر ایلام را ثبت نکرده است.
به گزارش ایرنا، واحدهای پالایشگاه گاز و پتروشیمی ایلام از اوایل دهه 80 شروع به استقرار و نصب تجهیزات کرده اند ولی روند احداث پالایشگاه در سال 1386 به پایان رسید در حالی که بخش هایی از شرکت پتروشیمی کماکان به دلیل مشکلاتی راه اندازی کامل نشده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.