در این یادداشت امده است: حادثه غمناک آتش‌سوزی در مدرسه غیردولتی (اسوۀ حسنه) شهرستان زاهدان در آخرین روزهای خزان آتش را در دلها برافروخت و همه را در غمی سوزناک نشاند.
بچه‌های نازنین و گل‌های باغ خداوندی؛ مونا، صبا، یکتا و مریم در آغوش هم در آتش سوختند که عده‌ای سودجو برای آنان برافروختند تحت عنوان مدرسه‌ای (اسوه حسنه) که نه نشانی از اسوه گی داشت و نه حسنه‌ای در آن مشاهده شد! و محلی شد برای کاسبی عده‌ای که دانش‌آموزان را برای سودیابی و دکانداری خویش ایجاد کردند تا اینگونه با بی‌توجهی و غفلت و سهل‌انگاری این حادثه هولناک را رقم زنند بی‌آنکه بدانند که این امانت‌های معصوم چرا باید قربانی اهداف سودجویانه و منفعت طلبانه عده‌ای از خدا بی خبر شوند!
سؤال اساسی اینجاست که چرا مسئولین آموزش و پرورش و مخصوصاً معاونت مدارس غیردولتی وزارت، بدون برنامه و کارشناسی لازم به این مدارس مجوز داده است سال‌هاست سایه پول و رانت بر فعالیت‌های آموزشی سایه انداخته است جایی که آموزش فقط پول است و پول و پول...
اینگونه مدارس غیر دولتی که دارای کمترین استانداردهای لازم برای یک محیط آرام و امن آموزشی هستند با بی‌توجهی مسئولین امر هر روز شاهد حوادث و اتفاقاتی است که امنیت و آرامش را از جامعه سلب نموده است! چرا رئیس سازمان مدارس غیردولتی که باید جوابگوی این مشکلات و معضلات باشد از خود سلب مسئولیت می‌کند و جوابگوی این حوادث تلخ که سرمایه زندگی مردم را به یغما برده‌اند در فکر حل این معضلات و مشکلات نیستند!
از چه سبب بچه‌های این سرزمین قربانی بی درایتی و بی تجربگی مسئولین بی کفایت باشند! به چه گناهی مونا، صبا، یکتا و مریم باید اینگونه در آتش بیداد پول پرستی و زیاده‌خواهی دیگران قربانی شوند، گناه این بچه‌های معصوم چیست؟
آیا صرف واگذار کردن بخشی از خدمات آموزش و پرورش به دیگران که صلاحیت و توانایی این خدمات را ندارند چه کسی پاسخگوست!
آری امروز این چهار گل عزیزمان که آمده بودند در باغ دانش شکوفه دهند و به ثمر بنشینند اینگونه سوختند اما بیاید برای همیشه به این قصه پرغصه پایان دهید و چاره‌ای اساسی برای سرمایه‌های این کشور بیندیشید تا شاهد چنین حوادث تلخ و هولناکی نباشیم.
منبع: پیک ایلام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.