شهریار داری پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 20 درصد قراردادهای پیمانکاری شرکت پالایشگاه ایلام به علت ادامه فرایند تعهدات آنها پرداخت نشده است.
وی افزود: فرآیند تسویه حساب قطعی نهایی با پیمانکاران با اتمام پروژه ها و مدت پیمان نظام مند شده و بعد از خاتمه و اتمام تعهدات پیمان تسویه حساب با پیمانکاران طرف قرارداد به روز شده است.
داری پور یادآور شد: به دلیل پیچیدگی مسائل حقوقی، پیمانی و مالی مرتبط با موضوع تسویه حساب نهایی با پیمانکاران و نیز نبود رویه ای واحد و نظام مند در سطح شرکت ملی گاز و نیز فقدان سازماندهی مناسب موجب چالش در این زمینه شده است.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه با تلاش و کوشش مسئولان شرکت مشکلات پیمانکاران مرتفع شده است، اظهار داشت: این واحد در ابتدای امر نسبت به سیاست گذاری و نیز تدوین رویه قانونی با استفاده از ظرفیت های سازمانی موجود نسبت به برنامه ریزی لازم برای تسویه پیمان ها اقدام کرده است.
وی با اشاره به اینکه برای رفع مشکلات پیمانکاران 2 اقدام شاخص انجام شده، افزود: تمرکز در محاسبه هزینه های ریالی اجرای قراردادها و تدوین فرآیند قانونی دو اقدام شاخص برای تسویه حساب نهایی با پیمانکاران بوده است.
داری پور با اشاره به اینکه تمرکز در محاسبه هزینه های ریالی اجرای قراردادها در امور پیمانها و تغییر رویه های پیشین در این زمینه است، گفت: به منظور رسیدن به این هدف زیرساخت های نرم افزاری لازم با اتکا به تجارب کارشناسان این واحد تجهیز شده است.
وی افزود: تدوین فرآیند قانونی برای انجام معاملات کوچک، متوسط و بزرگ و دیگر فرآیند های مورد نیاز در اسناد مناقصه و انجام اقدامات لازم به منظور سیستمی کردن فرآیند ها با هدف تسهیل دسترسی واحد های متقاضی خدمات و تسریع در فرایند قانونی واگذاری خدمات به پیمانکاران است.

پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
پالایشگاه گاز ایلام به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
کار احداث این مجتمع بزرگ صنعتی از خرداد ۱۳۸۰ آغاز و در پاییز سال ۱۳۸۶ مراحل راه اندازی اولیه آن به پایان رسید.
این پالایشگاه در دو مرحله تعریف شده که در مرحله نخست شش میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب گاز ترش وارد پالایشگاه و پس از شیرین سازی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آن به خطوط انتقال گاز تزریق می شود.
اتان با ظرفیت تولید روزانه ۳۷۰ هزارمتر مکعب، +C۳ با تولید روزانه بیش از یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب، میعانات گازی با ظرفیت روزانه یک هزار و 200 مترمکعب و گوگرد با ظرفیت تولید ۳۴۰ تن در روز دیگر محصولات این پالایشگاه در شرایط کنونی هستند.
این شرکت با حفظ تولید پایدار تا پایان شهریورماه سال جاری 708 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده به خط سراسری گاز ارسال کرده است
علاوه بر گاز تصفیه شده در این مدت شرکت پالایش گاز ایلام بیش از 810 هزار بشکه میعانات گازی تولید کرده و با توجه به عدم راه اندازی فاز دوم پتروشیمی استان ایلام این فرآورده ها به دیگر نقاط کشور ارسال شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.