به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز یکشنبه در دیدار با اعضای هیات مدیره آستان قدس رضوی اظهار داشت: استان ایلام به واسطه جنگ هشت ساله از توسعه بازمانده و اکنون در تلاشیم محرومیت های آن زمان را جبران کنیم.
وی ادامه داد: این استان با وجود داشتن منابع غنی نفت و گاز، پتروشیمی، مرز بین المللی مهران، بیش از 2،5 میلیون راس دام سبک، 600 هزار هکتار جنگل بلوط، 115 هزار هکتار مرتع، اراضی آبی مستعد کشت و باغات در بخش گردشگری و خدماتی ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، زنجیره ارزش افزوده و در تولید هر محصولی دارای مزیت و قابلیت توسعه است.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: به منظور حمایت از سرمایه گذاران و در راستای کاهش بروکراسی اداری و تسریع در روند سرمایه گذاری اکنون بیش از 180 مجوز بی نام در بخش صنعت، خدمات، گردشگری و کشاورزی صادر شده که می تواند نقش مهمی در کاهش فرآینده سرمایه گذاری داشته باشد.
وی افزود: امسال در مرحله اول تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی بیش از یک هزار و 230 میلیارد ریال پرداخت شد که مرحله دوم نیز مبلغ یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات با اولویت ایجاد اشتغال افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت خواهد شد.
درویشی گفت: هر گروه سرمایه گذاری که وارد استان شود هم از آنها استقبال می کنیم و هم منابع برای حمایت در اختیار داریم و می توانیم کمک کنیم.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: آستان قدس رضوی می تواند با سرمایه گذاری در بخش های مختلف با برند آستان قدس در ایلام اقدام به تولید محصول کند.
حیدر نعمتی اظهار داشت: از آنجایی که استان ایلام از ظرفیت مرز بین المللی مهران برخوردار است می تواند با بازاریابی در زمینه فروش محصولات تولیدی خود یک بازار تضمینی و نزدیک در کشور عراق بدست آورد.
وی ادامه داد: استان ایلام ظرفیت های بسیار خوبی در همه بخش ها دارد زیرا اکنون گوشت، پشم، عسل، روغن حیوانی و بسیار محصولات تولیدی با بهترین کیفیت تولید می کند.
وی تاکید کرد: همچنین این استان قابلیت توسعه کشت زعفران، پسته، گیاهان دارویی، زیتون ، گل محمدی، گل نرگس و .. را دارد که سرمایه گذاری در هر کدام از این بخش ها علاوه بر ایجاد اشتغال دارای ارزش اقتصادی قابل توجهی نیز هست.
عضو هیات مدیره آستان قدس رضوی در این نشست به آمادگی سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه گوشت قرمز، دام و طیور، لبنیات، پتروشیمی و ...اعلام آمادگی کرد.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.