به گزارش ایرنا، سیداسدالله هاشمی روز شنبه در آیین نمادین یک ساعت با محیط بان در مدرسه در دبستان دخترانه حضرت رقیه (س) روستای چالسرا اظهار داشت: برداشت بی رویه گیاهان، تولید پسماند، رهاسازی زباله در طبیعت یا سوزاندن پسماندها، قطع درختان، شکار وحوش، آتش سوزی، تغییرات اقلیمی، ریزگردها، و ... باعث شده که حیات و سلامت پوشش گیاهی و جانوری منطقه رویشی زاگرس با مخاطراتی مواجه باشد.
وی پوشش های گیاهی و جانوری را از ذخایر ژنتیکی دانست و افزود: به مخاطره افتادن این ذخیره گاه ها آسیب های جدی و جبران ناپذیری را به سلامت طبیعت و حتی زندگی بشر وارد می سازد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام تاکید کرد: وجود درختان عاملی برای تثبیت خاک، جلوگیری از فرسایش زمین، محلی برای رشد و تکثیر وحوش است که در سال های اخیر افزایش فعالیت های انسانی باعث تغییر در ساختار طبیعت شده است.
هاشمی گفت: بچه ها به عنوان آینده سازان و صاحبان اصلی طبیعت باید از همان دوران کودکی فرهنگ انس با گیاهان، درختان و جانوران را فرا بگیرند و مبلغ این فرهنگ ارزشمند در بین خانواده ها و والدین خود باشند.
وی یادآور شد: فرزندان به عنوان همیاران محیط زیست باید راهنمای والدین در خصوص ناهنجاری های زیست محیطی چون کاهش مصرف و تولید پسماند، رهاسازی زباله در طبیعت، روشن کردن آتش، شکار وحوش، قطع یا سوزاندن درختان، برداشت بی رویه گیاهان و ... باشند.
وی هدف از اجرای طرح ملی یک روز با محیط بان در مدرسه افزود: در این طرح دانش آموزان با نحوه مراقبت از محیط زیست جانوری و گیاهی و اهمیت سلامت طبیعت آشنا می شوند و به اعضای خانواده خود منتقل می کنند.
به گزارش ایرنا، از گستره 2 میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون 700 هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.
بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار 141 هزار و 800 هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و 475 هکتار آثار طبیعی ملی و 368 هزار و 200 هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.