محمد علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولویت های پژوهشی با همکاری دستگاه های عضو کمیته پژوهش انتخاب شده اند و سهم پژوهش دستگاه ها بر اساس این انتخاب ها رعایت شده است.
وی ادامه داد: این طرح های پژوهشی به فراخوان عمومی گذاشته و بهترین طرح انتخاب می شود که این امر یکی از اولویت های دولت در بحث شفاف سازی و ایجاد فرصت برابر و عدالت است.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: از آنجاییکه بودجه پژوهش امسال چهار میلیارد و 300 میلیون ریال است سعی شده که با متمرکز شدن آن، طرح های اولویت دار انتخاب، تجمیع و اجرا شوند.
علی اکبری آسیب های اجتماعی، اشتغال و سرمایه گذاری، درآمد و هزینه، کشت گیاهان دارویی و ... را از مهمترین اولویت های پژوهشی استان ذکر کرد.
وی یادآور شد: پژوهش نقش مهم و تاثیرگذاری در شناسایی و رفع مشکلات مهم جامعه دارد و در توسعه پایدار بسیار مهم و کار ساز است.
وی افزود: پژوهش همچنین برای استفاده از پدیده‌های موجود به منظور دست یافتن به راهکارهای عملی و فناوری ‌ها به‌کار می ‌رود تا به صورت اساسی و بنیادی منجر به رفع مشکل شود.
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: این مرکز اموزشی به عنوان یک نهاد بنیادی و علمی در همه پزوهش ها نقش مهم و فعالی داشته و همراه همه مجریان پژوهش ها است و از آنها حمایت می کند، این در حالی است که استانداری به عنوان دستگاه حکومتی نقش نظارت خود را به صورت مستمر انجام می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد که پژوهش های انتخابی نقش مهم و کارسازی در رفع مشکلات موجود استان داشته باشند.
به گزارش ایرنا، 25 آذر به مدت یک هفته به نام هفته پژوهش نامگذاری شده است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.