در این یاداشت آمده است:
در بدو ورود مهندس سلیمانی دشتکی به ایلام در یادداشت کوتاهی نوشتم: میراث فرهنگی مروارید و مسئولیت سنگین سلیمانی!
حال، یک سال و اندی از حضور قاسم سلیمانی دشتکی در ایلام می‌گذرد و فرصت مناسبی است تا مشی و مرام فرهنگی وی را مورد ارزیابی قرار دهیم.
بی‌گمان، بسیاری از فعالان فرهنگی و چهره‌های هنری استان، حضور استاندار در محافل فرهنگی را به نسبت سایر عرصه‌ها به ویژه پیگیری مسائل کلان اقتصادی و زیربنایی استان، کم‌رنگ ارزیابی می‌کنند و انتظارشان از استاندار دولت تدبیر و امید، ارتباط صمیمانه با اهالی ارجمند فرهنگ و هنر است.
نگارنده به عنوان خادم اهل فرهنگ، امروز بیش از هر زمان دیگر، به دغدغه فرهنگی استاندار و نگاه مهربان ایشان به هنرمندان، خوشبین و امیدوارم.
وقتی می‌بینم مقام ارشد اجرایی استان در لابلای مشغله‌های کاری، نشانی منزلِ پیشکسوت موسیقی مقامی استان را در آپارتمانی محقر، امّا مزین به صفای روح‌نواز هنر می‌جوید و دور از نگاه دوربین‌ها، به همراه خانواده در بزم بی‌آلایش آنان، با ساز دل‌نواز دوزله آداب شب‌نشینی را به جای می‌آورد، امیدواری‌ ام مضاعف می شود.
وقتی می‌بینم پس از یک روز کاری طاقت‌فرسا، راه ایلام تا ایوان را، تنها به شوق دیدن تئاتر و تکریم هنرمندان، طی می‌کند و به همراه خانواده در بزم شادمانی مردم شریک می‌شود، خوشبینی‌ام رنگ حقیقت به خود می‌گیرد.
وقتی می‌بینم در تمام پیگیری‌ها و رایزنی‌ها، احداث مجتمع بزرگ فرهنگی‌ هنری ایلام ، سینما امید و دیگر زیرساخت ‌های فرهنگی استان را مورد تاکید و اهتمام قرار می‌دهد، بیش از هر زمان به مسئولیت مداری‌ و نگاه فرهنگی‌اش معتقد می‌شوم.
آری، مهندس قاسم سلیمانی دشتکی، برخلاف صراحت کلام و عتاب و خطاب به همکاران اجرایی‌اش، به هنرمندان نگاهی از سرِ مهر دارد و هنر را نسخه شفابخش برای حل مسائل و رفع آسیب‌های اجتماعی استان می‌داند.
تا باد چنین بادا.
عمران خودآموز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام
7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.