به گزارش ایرنا، احمد کرمی شامگاه یکشنبه در جلسه با اعضای شورای شهر و شهردار آبدانان اظهار داشت: با توجه رایزنی های انجام شده توسط استاندار ایلام و دیگر معاونت های استانداری و قول مساعد رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، تا پایان سالجاری 40 درصد از اعتبارات عمرانی استان بصورت نقدی و ریالی و مابقی آن در قالب اوراق قرضه تامین و پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به عزم دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادانی استان ایلام افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال مالی 570 طرح عمرانی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی در سطح استان ایلام به بهره برداری برسد.
معاون عمرانی استاندار ایلام از کاهش سهم اعتبارهای مالیات بر ارزش افزوده بخاطر گرانی های اخیر خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای سال 97 تاکنون 700میلیارد ریال از طریق وزارت کشور و سازمان همیاری ها و دهیاری های کشور اخذ و به 26 شهرداری استان پرداخت شده است.
کرمی نبود اقتصاد شهری و درآمد پایدار در شهرداری های استان را مهم ترین مشکلات این نهادهای خدماتی عنوان کرد و یادآور شد: با اصلاح بخشی از قانون بودجه سالجاری توسط مجلس شورای اسلامی و بازگشت مبلغ 32 هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده و تزریق آن به شهرداری های کشور در آستانه سال جدید و ایام عید نوروز بخش عمده ای از مشکلات مالی شهرداری های استان ایلام نیز مرتفع می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به عنایت دولت تدبیر و امید و در اجرای عقد تفاهمنامه با مدیران عامل بانک های استان سررسید 2 هزار میلیارد ریال از تسهیلات زلزله اعم از تعمیر و احداث واحدهای مسکونی سطح استان به مدت 2 سال دیگر استمهال شده و سود ، جریمه و دیرکرد اینگونه تسهیلات توسط دولت تضمین و پرداخت می شود.
معاون امور عمرانی استاندار ایلام همچنین از تامین قیر یارانه ای مورد نیاز تمامی شهرداری های استان تا آخر سال 97 خبر داد.
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.