به گزارش ایرنا، این جشنواره به منظور پاسداشت گویش های محلی استان ایلام با حضور مسئولان استانی و محلی و شاعران و اقشار مختلف مردم در تالار شهرداری دهلران فعالیت خود را در سه نوبت صبح و عصر و شب آغاز کرد.
چهره های شاخصی از شاعران استان در این جشنواره حضور دارند و در پایان از آثار برتر تجلیل می شود.
جشنواره شعر بومی محلی (هلت) برای نخستین بار است که در استان ایلام به میزبانی شهرستان دهلران برگزار و می تواند در سال های آینده با بهره گیری از همه ظرفیت ها منطقه ای شود و نقش مهمی در پیوند شعر بومی و محلی مناطق مختلف ایجاد کند.
فرماندار دهلران در آئین آغاز بکار این جشنواره ضمن تقدیر از برگزار کنندگان، شرکت کنندگان و شاعران گفت: استان ایلام و بویژه دهلران سرشار از استعدادهای فرهنگی ، هنری و ادبی است.
سید حسینعلی موسوی با اشاره به سوابق مردم دهلران در دوران دفاع مقدس افزود: بیشترین تعدد قومی و قبیله ای در دهلران است و امیدواریم این جشنواره موجب وحدت و اتحاد هر چه بیشتر و بیش از پیش میان اقوام شود.
وی با اشاره به پیام های این جشنواره یادآور شد: یکی از پیام های جشنواره باید انتقال فرهنگ بومی و محلی به نسل های آینده باشد چون زبان شعر و تئاتر و پیام هنرمندان در رسیدن به مخاطبان سریع و دلنشین است و مخاطب آن همه اقشار جامعه هستند و زبان هنر و فرهنگ و شعر استعداد خوبی در گفتمان ها و انتقال فرهنگ دارد.
فرماندار دهلران جشنواره شعر (هلت) را ارزشمند و خاص استان ایلام و شهرستان دهلران دانست و تاکید کرد: دومین پیام جشنواره باید ایجاد وحدت ، همدلی ، همراهی و هماهنگی هر چه بیشتر همه اقوام باشد چراکه آخرین حربه دشمن در زمان کنونی تفرقه بین اقوام ، گروه ها و احزاب و اقشار مختلف مردم است.
رئیس انجمن ادبی آفتاب دهلران نیز در این مراسم گفت: 380 اثر از 150 شاعر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
علی کیانلویی افزود: با بررسی های داوران و داوری آثار 68 اثر جواز حضور در این جشنواره را کسب کردند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز گفت: این جشنواره با هدف ارج نهادن به گویش های بومی محلی برگزار شده است.
مهدی تاجدینی بر ضرورت منطقه ای کردن این جشنواره در سال های آینده تاکید کرد و افزود: در پایان آثار برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.