معروف بسطامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بخش اشتغال روستایی شهرستان ایلام تاکنون 253 طرح با اعتبار 248 میلیارد ریال و اشتغال 554 نفر در بانک ها مصوب و انعقاد قرارداد شده است.
وی افزود: در بخش اشتغال فراگیر نیز سهم این شهرستان 12 طرح با اعتبار 246 میلیارد ریال و اشتغال 168 نفر است.
فرماندار ایلام یادآور شد: ایلام جز شهرستان های برتر در حوزه پرداخت تسهیلات است و با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت آن شهری است بنابراین مشمول اجرای طرح در حوزه شهری نمی شود و اعتبارات آن مخصوص روستاها است.
بسطامی تاکید کرد: پس از ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال در تلاشیم با استفاده از تجارب مرحله قبل با بررسی و کار کارشناسی و دقت بیشتر و اجرای طرح های بهتر در بحث اشتغال جوانان اقدامات موثری انجام دهیم.
وی به بازسازی معابر روستاهای ایلام اشاره کرد و گفت: چهار میلیارد ریال اعتبار صرف روکش آسفالت روستای گنجوان بخش چوار و بازسازی معابر دیگر روستاها می شود.
فرماندار ایلام افزود: این اعتبارات از محل منابع شهرستان با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری تامین می شود که با مساعد شدن شرایط جوی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
بسطامی یادآور شد: تعریض پل ورودی روستای پلک لک و ترمیم نوار حفاری و سنگ فرش این روستا، بیس و آسفالت معابر روستای بانسرو و روستای پارده، جدول کشی معابر روستاهای چمن سید محمد و روستای پاقلعه از محل اعتبارات شهرستان با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری در دست اجرا است و پیمانکاران آن ها مشخص شده که بزودی اجرایی می شود.
فرماندار ایلام یادآور شد: ضمن اینکه طرح هادی روستاهای برجعلی و پلک گردل نیز نهایی شده و 150 میلیارد ریال نیز برای مطالعه طرح هادی روستای چغاکبود در نظر گرفته و مقرر شد بنیاد مسکن این طرح را در اولویت قرار دهد.
شهرستان ایلام 225 هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد 30 هزار نفر در 73 روستا سکونت دارند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.