به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز سه شنبه در همایش محرومیت زدایی سپاه اظهار داشت: استان ایلام از ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است که باید با استفاده از نیروی انسانی مجرب می توان بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.
وی افزود: استان های مرزی همچون ایلام با محرومت و مشکلات زیادی مواجه هستند که باید با همفکری، تلاش و هم افزایی این مشکلات یا برطرف شود یا کاهش یابد.
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام به برخی اقدام های صورت گرفته سپاه در حوزه محرومیت زدایی استان اشاره کرد و یادآور شد: ساخت 2 هزار و 438 مورد سرویس بهداشتی و حمام، 164 مسجد، 35 خانه عالم و 435 خانه برای محرومان از جمله فعالیت های انجام شده است.
سردار حسینی گفت: هم اکنون ساخت 409 باب منزل برای مددجویان کمیته امداد به پایان رسیده و ساخت 222 واحد دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که 45 واحد آن در حال احداث است.
وی لایروبی رودخانه ها 14 مورد ، ساخت و ساز راه های روستایی 13 مورد ، آبرسانی چهار مورد ، ساخت مجموعه های ورزشی 9 مورد و احیا و بازسازی بوستان یک مورد را از دیگر خدمات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان ایلام عنوان کرد.
حسینی افزود: طرح آبرسانی برای 150 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ملکشاهی نیز در دستور کار است که کارهای اولیه و همچنین بخش لوله گذاری آن در حال انجام است.
به گفته وی طرح آبرسانی به روستاهای بخش زرین آباد از توابع شهرستان دهلران به طول 2 کیلومتر از دیگر پروژه های محرومیت زدایی سپاه در نقاط محروم و دورافتاده است.
معاون سیاسی امنتی استانداری ایلام نیز در این مراسم گفت: محرومیت زدایی و اهتمام به انجام رفع فقر از مهمترین اهداف و آرمان های نظام از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بوده است.
محمد نوذری اظهار داشت: بیشتر نگاه ها به مناطق محروم روستایی و نقاط دورافتاده است تا با رونق بخشی به این مناطق از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.
وی با تاکید بر ایجاد رونق فضای کسب و کار و تولید در روستاها اضافه کرد: باید از ظرفیت های مناطق روستایی برای اجرای طرح های اشتغالزا و به کارگیری نیروهای بومی استفاده شود.
نوذری ابراز امیدواری کرد با همکاری و مشارکت سپاه ، دولت و دیگر نهادها پتانسیل های بالفعل روستایی به ظرفیت های بالقوه تبدیل شده تا محرومیت و فقر روستاها کاهش چشمگیری پیدا کند.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: محرومیت زدایی نیازمند عزم و اراده جدی مسئولان، نهادها، دستگاه های مختلف و اقشار مختلف مردم است و استفاده از توان خود روستاییان نیز راه برون رفت از فقر و محرومیت است.
نوذری یادآور شد: در شهرستان ملکشاهی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیاد برکت اقدام های بزرگ و موثری را در راستای محرومیت زدایی و اشتغال آفرینی در این شهرستان آغاز کرده اند.
وی با اشاره به ظرفیت های استان ایلام در حوزه های مختلف گفت: گردشگری، اربعین و مرز مهران تنها بخشی از استعداد استان ایلام برای رفع محرومیت هستند که با سرمایه گذاری می توانند منشا خیر و اشتغال زایی برای استان ایلام باشند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.