به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان و اختتامیه سومین سوگواره ملی عکس و دلنوشته مسیر سبز در ایلام افزود: در این زمینه مساله مناسب سازی فضاها و اماکن عمومی در دستور کار قرار داشته و همه مسئولان برای تحقق آن باید عزم لازم را داشته باشند.
وی با ذکر اینکه دولت تدبیر و امید در رفع نیازهای افراد دارای معلولیت مصمم است، ادامه داد: معلولان اگرچه از نظر جسمی محدودیت دارند ولی می توانند با نمایش و بروز سایر توانمندی هایشان منشا خیر و برکت باشند.
وی ادامه داد: دولت سعی دارد وظایفی را که در حوزه حاکمیتی بر عهده داشته و به رشد و تعالی فکری و جسمی افراد دارای معلولیت کمک می کند، به نحو مطلوب انجام دهد.

*** تمام مسئولان ایلام خادمان زائران حسینی بودند
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش به میزبانی این استان در ایام اربعین امسال اشاره کرد و گفت: اربعین موضوع بزرگ جهان اسلام و هیچ تجمع انسانی به گستردگی راهپیمایی اربعین در جهان وجود ندارد.
وی با ذکر اینکه ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس مظلومانه برابر رژیم بعث ایستادگی کرد، ادامه داد: مقاومت مردم ایلام موجب شد این استان امروز به دروازه عتبات عالیات تبدیل شود.

*** افزایش 16 درصدی تردد زائران اربعین امسال در مهران
نوذری افزود: پیاده روی اربعین امسال حماسه بزرگی بود که بار دیگر رقم خورد و شمار زائرانی که امسال در مهران تردد کردند به تعداد 2 میلیون و 400 هزار نفر نسبت به پارسال 16 درصد افزایش یافت.
وی گفت: در ایام اربعین تمامی مسئولان در واقع خادمان زائران بودند که عاشقانه به زائران خدمت رسانی کردند.

*** شناسایی 100 درصد افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی استان
مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این آیین از شناسایی 100 درصدی معلولان در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: تمامی معلولان این مناطق به تعداد 6 هزار نفر شناسایی شده اند.
زهرا همتی افزود: معلولان بزرگترین اقلیت جامعه بوده و نامگذاری 12 آذر به عنوان روز جهانی معلولان بیانگر توجه به این قشر است.
وی ادامه داد: معلولان دارای توانمندی‌های زیادی هستند و در بسیاری از عرصه های ورزشی، فرهنگی، علمی و غیره افتخار آفرین بوده اند.
وی با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی افزود: در بند 29 این قانون به بحث رفاه اجتماعی
توجه ویژه‌ای شده و با توجه به نیاز جامعه درحال‌توسعه و ترقی است.
همتی به تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان و ابلاغ آن در سال جاری اشاره کرد و گفت: تحقق کامل این لایحه نیازمند عزم ملی مسئولان است.
وی هزینه بیش از 70 میلیارد ریال در حوزه خدمات رسانی به معلولان، حمایت از 624 خانواده دو معلول به بالا، پرداخت بیش از پنج میلیارد و 700 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به معلولان، استخدام 6 معلول در دستگاه های اجرایی را از جمله خدمات ارایه شده به این قشر برشمرد.
در این آیین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیر کل امور اجتماعی استانداری و جمعی از مسئولان محلی و معلولان شرکت داشتند.
همچنین در این آیین از سه برگزیده مسابقه ویلچر رانی تقدیر شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.