به گزارش ایرنا، این روزها طبیعت شهرستان دره شهر با سخاوت پذیرای پرندگان مهاجر است، این پرندگان که از راههای دور تالاب ها و زیست گاههای شهرستان دره شهر را برای زمستان گذرانی انتخاب کردند تا اواخر دی ماه مهمان این شهرستان هستند.
شهرستان دره شهر با وجود 50 تالاب یکی از مقصدهای اصلی پرندگان مهاجر در تمامی فصول سال به خصوص زمستان است.
حفظ این تالاب به عنوان استراحتگاه میان راهی پرندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و دخالت های انسانی و برداشت های معدنی از این تالاب می تواند حیات پرندگان را به خطر اندازد.
مدیر حفاظت محیط زیست دره شهر به خبرنگار ایرنا گفت: از آغاز فصل مهاجرت پرندگان تاکنون بیش از یک هزار قطعه پرنده به زیستگاه‌ها و تالاب های شهرستان دره شهر وارد شده اند.
رضا بسطام با اشاره به اینکه مهمترین گونه این پرندگان باکلان، چنگل، انواع اردک و هواسیل است، افزود: این پرندگان از مناطق مختلف از جمله نواحی عرض شمالی، آسیای مرکزی و حتی سیبری به این شهرستان مهاجرت می کنند.
وی گفت: محیط بانان هم در قالب تیم های دو و سه نفره روزانه از پرندگان سرکشی می کنند.
بسطام اضافه کرد: از آغاز فصل مهاجرت پرندگان به زیستگاه‌های آبی شهرستان دره شهر همزمان گشت های کنترلی و حفاظتی ما هم تشکیل پیدا کرده و به طور مرتب تحت نظارت محیط بانان هستند.
وی افزود: پرندگانی که از نواحی سردسیر به منطقه ما پناه آوردند همان گونه که طبیعت ما با سخاوت از آنها پذیرایی کرده ما هم باید میزبان خوبی برای این مهاجرین باشیم.
رئیس اداره محیط زیست دره شهر بیان کرد: هر ساله هم زمان با مهاجرت پرندگان، محیط بانان این اداره با همکاری مردم بصورت شبانه روز نسبت به حراست و حفظ این گونه ها تلاش می کنند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.