به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به دیدار روز یکشنبه سران نظام جمهوری اسلامی با رهبر انقلاب تاکید کرد: رهبری در این دیدار به مقاومت 22 روزه مردم و حزب الله لبنان و پس از آن حمله رژیم صهیونیستی به غزه و شکست آنان در 8 روز اشاره کرد و این پیروزی را ثمره استقامت و نشان از فرو ریختگی رژیم صهیونیستی دانست.
وی افزود: این شکست ها ضعف آمریکا در برابر انقلاب اسلامی ایران است و اثرگذاری انقلاب اسلامی در بیداری منطقه بیانگر این مسئله است که شعاع این انقلاب هر لحظه بیش از پیش در عالم فراگیر می شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به شرایط سخت مردم در این روزها بیان داشت: این سختی هایی که بر دوش ملت است گذرا است و شیرینی پیروزی مقاومت و استقامت خود را به زودی خواهند چشید.
حجت الاسلام کریمی تبار ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و نامگذاری روز مجلس، گفت: شهید مدرس نه از تهدید می ترسید و نه در رسالت خود کوتاهی می کرد، فردی بود که با تمام توان در مقابل رضا شاه ایستاد و این ایستادگی منجر به شهادت او شد، این شیوه و منش امروزه باید الگوی نمایندگان ما باشد.
حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه نباید نمایندگان مجلس وامدار حزب و جناح ها شوند، افزود: مجلس بالاترین نقش را در اداره کشور دارد و انتظار می رود نمایندگان مجلس با توجه به قانون اساسی ما که مفید و راهگشا و کارآمد است، بتوانند مشکلات تورم و بیکاری مردم را مرتفع سازند
امام جمعه ایلام، به نقش و جایگاه مهم نمایندگان در مدیریت جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: نمایندگان در مجلس و مهمترین جای کشور هستند اگر این نمایندگان متعهدانه و دلسوزانه عمل کنند وضعیت کشور نباید اینگونه باشد.
وی یادآور شد: مجلس بالاترین نقش را در اداره کشور دارد و انتظار می رود نمایندگان مجلس با توجه به قانون اساسی ما که مفید، راهگشا و کارآمد است، بتوانند مشکلات تورم و بیکاری مردم را مرتفع سازند.
وی اضافه کرد: مجلس حق نظارت و استیضاح دارد و می تواند ریل گذاری کشور را ترسیم کرده و در امورات محوله تنها مردم را در نظر داشته باشند و پاسخگوی مردم باشد و دغدغه های شخصی را دخیل ندهد..
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه ها یادآور شد: کلیات قانون اساسی کشور کم نظیر است، و این قانون بالاترین حقوق را برای مردم قائل شده است اما در مواردی نیاز به اصلاح دارد و مجلس موظف است که نابسامانی هایی که در اجرای این قانون وجود دارد را حل و فصل کند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.