به گزارش خبرنگار ایرنا، ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات طرح دهکده توریستی اظهار داشت: ایجاد دهکده توریستی از طریق معرفی فرهنگ و سنت های بومی استان در زمینه مواد غذایی، صنایع دستی،طبیعت بکر، لبنیات نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری ایفا خواهد کرد.
وی گفت: راه اندازی این طرح باعث اشتغال زایی 150 نفرمی شود.
وی، توسعه صنایع دستی نظیر گلیم بافی، چیت بافی، رونق صنایع دستی، استفاده از مواد غذایی محلی و لبنیات بومی و ....از دیگر مزایای ایجاد این دهکده توریستی برشمرد.
وی تاکید کرد: از آنجایی که مجریان این طرح خود مسئول رونق بازار و جذب گردشگر هستند می توان اطمینان داشت که یکی از طرح های موفق استان خواهد شد.
درویشی، از منابع طبیعی استان خواست ظرف مدت یک هفته نسبت به تعیین تکلیف زمین این طرح اقدام کند.
وی همچنین از فرماندار ایلام خواست در صورت وجود معارض نسبت به پیگیری و احقاق حقوق آنان اقدام کند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نشست مجریان طرح به بحث و بررسی در خصوص چگونگی اجرا و زمین مورد نیاز برای ایجاد دهکده توریستی ایلام پرداختند.
ظهر امروز در نشست بررسی طرح دهکده توریستی ایلام اظهار داشت: استان ایلام با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و وجود مناطق زیبای گردشگری از شرایط مناسبی برای رونق و توسعه گردشگری برخوردار است و می‌تواند با حضور سرمایه‌گذاران به‌خوبی در این بخش معرفی شود.
وی افزود: حضور سرمایه‌گذاران و مهیا شدن زیرساخت‌های گردشگری نقش مهمی در معرفی سنن، فرهنگ و قدمت تاریخی استان باوجود طبیعت زیبا و بکر در مناطق مختلف دارد.
مجری طرح دهکده توریستی ایلام فروردین ماه امسال نیز در نشستی که برای راه ا ندازی این سامانه گردشگری برگزار شد گفت که این طرح قرار است در مرحله نخست در سطح 100 هکتار با احداث 50 سیاه‌چادر اجرا شود.
استان ایلام دارای 10 شهرستان، 25 شهر و بیش از 600 روستای دارای سکنه است و بر اساس آخرین سرشماری سال 95 بیش از 580 هزار نفر جمعیت دارد.
این استان یک هزار و 500 اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که 745 اثر آن در فهرست آثار ملی قرار دارد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.