مجتبی میهن پرست روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سیستم بارشی تا صبح روز یکشنبه هفته آینده در استان ایلام فعالیت ریزشی خواهد داشت.
وی افزود: دامنه پراکنش این سیستم کل استان را شامل می شود هرچند در مناطق جنوبی و گرمسیری شدت فعالیت آن نسبت به مناطق شمالی و سردسیر و معتدل کمتر است.
رئیس گروه هواشناسی ایلام یادآور شد: قدرت ریزش این سامانه نسبت به سیستم قبلی ضعیف تر است و در رده سامانه های با بارش متوسط قرار دارد.
میهن پرست گفت: این سیستم بارشی به صورت منقطع و نامتوالی بوده و در ساعاتی از روز به خصوص در شنبه بارش نخواهد داشت.
وی بروز پدیده رعد و برق، رگبار، مه گرفتگی در گردنه ها و مسیرهای کوهستانی، آبگرفتگی معابر، احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات را از پیامدهای این سامانه برشمرد.
میهن پرست ادامه داد: این سیستم بارشی از ظهر روز یکشنبه هفته آینده به تدریج از آسمان استان ایلام خارج خواهد شد.
به گزارش ایرنا، از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون بیشتر بارش باران در بدره با 396 میلی متر بوده و کمترین بارش هم در دهلران با 177 میلی متر بارندگی ثبت شده و ایلام نیز 321 میلی متر بارندگی داشته است.
بر اساس مطالعه نقشه های هواشناسی و مطالعات جوی استان ایلام در پاییز امسال از میزان بارش های مطلوبی برخوردار است که باتوجه به میزان بارش های متوالی از مهر امسال تاکنون می توان گفت که این پیش بینی هواشناسی محقق شده است.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.