تراب میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در مناطق شمالی که قابلیت احداث باغات دیم و گونه های سازگار با محیط را دارند اجرا می شوند.
وی ادامه داد: اراضی شیبدار منابع ملی و مستعد که در دل جنگل هستند برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و نهال یارانه دار نیز برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده است.
وی افزود: الگو کشت مشخصی برای توسعه باغات در این مناطق در نظر گرفته شده که می توان با اجرایی شدن آن علاوه بر حفظ اراضی از فرسایش به توسعه باغات نیز کمک کرد.
میری گفت: برخی از اراضی که در حاشیه جنگل هستند در قالب ماده 2 به افراد متقاضی واگذار می شود که امیدواریم افراد از اجرای این طرح استقبال کنند.
وی از شروع پرداخت تسهیلات مرحله دوم خبر داد و گفت: تسهیلات مرحله دوم به میزان یک هزار و 580 میلیارد ریال به طرح های شیلات، گلخانه، توسعه باغات در اراضی شیبدار، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تعمیر و تجهیزات و بهسازی و سرمایه در گردش اختصاص می یابد.
میری گفت: تاکنون دو هزار هکتار از اراضی شیبدار استان برای اجرای طرح توسعه باغ هادر نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: توسعه باغ باعث اشتغال پایدار در مناطق روستایی می شود و علاوه بر اشتغال پایدار باعث افزایش درآمد خانواده ها روستایی استان می شود زیرا هر هکتار باغ با چندین هکتار کشت محصولات زراعی برابری می کند.
میزان سطح باغ های مثمر استان ایلام شش هزار و 220 هکتار بوده که از این میزان 139 هکتار دیم شامل باغات انگور و بادام است.
در حالی که شخم و شیار غیرفنی در اراضی شیبدار سرعت آب و شستشوی خاک را بیشتر کرده و سبب فرسایش خاک می‌شود وتبدیل اراضی شیبدار به باغ مهار کننده آب و فرسایش خاک است.
6034/7177
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.