به گزارش ایرنا، ایوب درویشی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال استان ایلام اظهار داشت: با توجه به در دست اقدام بودن بررسی مرحله دوم تسهیلات اشتغال باید کمیته های فنی شهرستان و استان فعال و طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی هر منطقه مبتنی بر مزیت ها و براساس معیار های تعیین شده اولویت بندی و معرفی شوند.
وی افزود: طرح های در دست بررسی توسط مدیران بانک ها ارزیابی شود همچنین افزایش نظارت کمیته ها و کیفیت بخشی به پروژه های اشتغالزایی که از تسهیلات کم بهره استفاده می کنند، ضروری است.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: طرح های تصویب شده باید بر اساس مزیت ها و ظرفیت های استان دنبال شوند و در این مرحله با کسب تجربه از مرحله نخست، پروژه های اشتغالزایی اولویت دار و با کیفیت برای جذب منابع و تسهیلات به بانک ها معرفی شوند.
درویشی گفت: در مرحله دوم جذب تسهیلات اشتغال، باید به چرخه تولید بیش از گذشته توجه شود و با اجرای طرح های توجیه دار معرفی نیروی کار توسط دستگاه های حمایتی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در مرحله دوم جذب تسهیلات اشتغال بانک ها هر چه سریعتر طرح ها را تعیین تکلیف کنند چرا که در مرحله اول حرکت کندی داشتیم و باید این روند در مرحله دوم تغییر کند.
معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: بانک ها، یا طرح ها را بررسی کنند یا عودت دهند که ایراد آنها توسط کمیته کارشناسی مجددا بررسی و به بانک های عامل فرستاده و چرخه تسهیلات دوباره آغاز شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در این نشست گفت: تاکنون 2 هزار و 126 طرح توسط بانک های عامل توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است.
شکراله شیرخانی افزود: از این تعداد 237 طرح توسط بانک توسعه تعاون، 945 طرح بانک کشاورزی، 155 پست بانک و 789 طرح نیز توسط صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است.
شیرخانی یادآور شد: اعتبار این طرح ها 126 میلیارد ریال است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.