به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام اظهار داشت: طرح های بی نام و توجیه دار برای افراد جویای کار تشریح شود، ملاک فقط آمار و ارقام نیست بلکه اشتغال پایدار مد نظر است.
وی با بیان اینکه ارائه طرح های توجیه دار ملاک پرداخت تسهیلات بانک ها باشد، افزود: بانک ها موظفند تنها طرح های توجیه داری که اشتغال پایدار ایجاد می کنند و توسط دستگاه تخصصی و کارگروه نظارت تایید شده باشند را مشمول دریافت تسهیلات کنند، در غیر این صورت هیچ طرحی پذیرفتنی نیست.
استاندار ایلام تاکید کرد: اعتبارات اشتغال روستایی باید تنها در راه خود یعنی اشتغال جذب شود و مسئولان دستگاه های اجرایی موظف اند به میان مردم رفته و طرح ها و پروژه های اشتغالزایی و طرح های بی نام خود را برای جوانان بیکار تشریح کنند.
وی در ادامه به اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: اشتغال پایدار به معنی این است که فرد جویای کار با اجرای این طرح توجیه دار صاحب یک شغل واقعی شود و همزمان بیمه وی نیز انجام گیرد.
سلیمانی دشتکی ادامه داد: طرح ها و پروژه های توجیه دار هم باید در دستگاه تخصصی و هم در کارگروه تخصصی همراه با نوع بیمه آن تایید شود و ملاک ما نیز در اشتغالزایی بیمه افراد است.
وی تاکید کرد: باید از هدر رفت تسهیلات جلوگیری شود اگر برنامه ها و راهکارها در امر سرمایه‌گذاری منتج به اشتغالزایی پایدار نشود، هیچ کار خاصی انجام نداده ایم.
استاندار ایلام گفت: در مرحله دوم تسهیلات اشتغالزایی نباید دقت را فدای سرعت کرد، باید آمار اشتغال واقعی و نتیجه آن اشتغال پایدار باشد مهم نیست از نظر آماری در رده آخر قرار بگیریم مهم ارائه آمار واقعی است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: اگر دنبال اجرای صحیح طرح های توجیه دار و اشتغالزا هستیم باید آنها را به افراد دارای اهلیت واگذار کنیم یا ابتدا آنرا برای افراد جویای کار چنان تشریح و توجیه کنیم که در ارتباط با آن طرح اهلیت پیدا کند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.