به گزارش ایرنا ، بیشترین میزان بارش و بهترین پراکنش جغرافیایی از مشخصه های بارندگی در سه روز جمعه ، شنبه و یکشنبه اخیر ایلام بود این بارش ها موجی از خوشحالی و امید به بهبود شرایط آب وخاک را در سال آبی و زراعی جاری خلق کرد .
این سامانه بیشترین میزان باران را در مناطق مختلف استان به خصوص منطقه گرمسیر جنوب وجنوب شرقی ایلام فرو ریخت از جمله آنکه بیشترین میزان بارش در ابدانان ثبت شد که شاهد بارش 124 میلی متر در کمتر از سه روز بود.
کارشناس هواشناسی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سامانه بارشی هم اکنون از استان خارج شده است.
احسان احمدی نژاد افزود: امشب و فردا با توجه به رطوبت مناسبی که در سطح استان است وقوع و پدیده مه گرفتگی به خصوص در گردنه های کوهستانی مورد انتظار است که می تواند باعث کاهش دید افقی شود.
وی ادامه داد: همچنین ازنظر دمایی از فردا تا دو روز آینده به خصوص از نظر دمای صبحگاهی شاهد کاهش دما خواهیم بود.
بارش شدید باران این رحمت الهی هر چند این روزها موجب خوشحالی مردم و کشاورزان در بیشتر مناطق استان شده اما این بارش ها در بخش زرین آباد دهلران خسارت رساند.
در آبدانان 124 میلی متر باران بارید هر چند که این شهرستان بیشترین میزان بارش ها را در استان به خود اختصاص داده اما بارش شدید باران موجب طغیان رودخانه چم کبود در این شهرستان شد.
رگبار و رعد و برق دیشب در شهرستان بدره هم موجب انفجار لوله گاز مسکن مهر شد و در بخش چوار هم بارش شدید باران رانش زمین را در پی داشت.
ایوب چراغی بخشدار چوار نیز در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا به امروز قسمتی از ضلع جنوب شرقی شهر چوار دچار رانش شد که بلافاصله مدیریت بحران به ریاست فرماندار استان تشکیل شد.
وی افزود: تصمیماتی در این راستا را اتخاذ کردند و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد تصمیمات بعدی بعد از پایان نزولات آسمانی اتخاذ می شود.
سعید کریمیان مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان در خصوص برنامه های مهار رانش زمین در بخش چوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرار است شهرداری، بخشداری و فرمانداری ایلام و دستگاه های مرتبط پای کار باشند که موضوع رانش زمین در شهر چوار را مهار کنند که آسیبی برای ساکنین شهر چوار ایجاد نشود.
به گفته مسئولان اسکان اضطراری برای خانه های نزدیک به محل رانش نیز در نظر گرفته شده است.
در اثر حوادث غیر مترقبه این چندمین بار است که شاهد رانش زمین در شهر چوار هستیم امیدواریم قبل از وقوع اتفاق ناگواری چاره ای اندیشیده شود و این مشکل برای همیشه حل شود.
7177 /6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.