به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان ایلام اظهار داشت: اگرچه مشکلات اجتماعی در جامعه وجود دارد ولی امروز در خانواده ها نسبت به گذشته رفاهیات و زندگی های اجتماعی بیشتر شده و در مقابل آن پیچیدگی اجتماعی نیز افزایش یافته است.
وی افزود: کاهش آسیب های اجتماعی یکی از مهم ترین رویکردهای دولت در استان ایلام است و در این زمینه افزایش نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.
استاندار ایلام یادآور شد: در جامعه کنونی خودکشی، نزاع های فردی و اجتماعی بین جوانان افزایش یافته و ورود مظاهر فرهنگی جدید در خانواده ها سبب به وجود آمدن آسیب های اجتماعی شده است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نمی توان یک نسخه برای کل کشور تهیه و آنرا قابل تعمیم دانست بلکه هر استان و هر شهرستان نوع آسیب های متفاوت داشته که نیازمند برنامه های جداگانه است.
وی بر بروز بودن آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی متناسب با نیازهای جوانان تاکید کرد و یادآور شد: عوامل آسیب های اجتماعی در استان باید شناسایی شوند و مدیران و مسئولان نیز سرفصل های مهم را بررسی و برای حل آن تلاش کنند.
استاندار ایلام اضافه کرد: مدیران صاحب اندیشه و تدبیر هستند بنابراین باید خود را با مشکلات تطبیق دهند چرا که برنامه ریزی در رفع معضلات اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.
وی افزود: دستگاه های اجرایی مرتبط باید به صورت ماهانه شهر به شهر پروژه های توجیه دار را به مردم ارائه و در پایان ماه گزارش خود را به استانداری ارائه دهند.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: برنامه هایی اعم از همایش و سمینار در حوزه های مختلف که توسط دستگاه های اجرایی برگزار می شود باید بخشی از زمان آن برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اختصاص یابد.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.