به گزارش خبرنگار ایرنا،سامانه کارا به ‌منظور سهولت فرایند اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری از دی‌ماه سال گذشته آغاز به کار کرده است .
ایوب درویشی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام تاکید کرد : با توجه به در دست اقدام بودن بررسی مرحله دوم تسهیلات کارا باید کمیته های فنی شهرستان و استان فعال شوند.
معاون استاندار ایلام ادامه داد: طرح های اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی و عشایری هر شهرستان مبتنی بر مزیت ها و براساس معیار های تعیین شده اولویت بندی و معرفی شوند.
وی از دستگاه های اجرایی و بانک های عامل خواست که هر چه زودتر نسبت به بررسی طرح های اشتغالزا با رویکرد طرح محوری به خصوص طرح های متوسط و بزرگ مبتنی بر مزیت های نسبی هر شهرستان اقدام کنند.
معاون استاندار ایلام افزود: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات باید طرح ها جدید باشد و دستگاه تخصصی مدافع طرحی که اشتغال بیشتری دارد، باشد تا شاهد تاثیرگذاری آن در اشتغال باشیم.
درویشی گفت: طرح محوری را مبنا قرار دهیم و کمیته شهرستانها فعال شوند و طرح هایی که اشباع شده و اشتغالزایی چندانی ندارند، معرفی نشوند.
وی همچنین تاکید کرد: طرح های در دست بررسی که روی کارتابل مدیران بانک ها مانده اند بررسی و مجدد برگردانده شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون جهادکشاورزی ایلام نیز در این نشست گفت: سهم استان از تسهیلات جدید در بخش کشاورزی 158 میلیارد تومان است که در قالب سه بخش پرداخت می شود.
همایون مظاهری اظهار داشت: طرح های گلخانه، شیلات، باغات در اراضی شیبدار، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تجهیزات، نوسازی و بهسازی طرح های قدیم و ... از جمله موارد پرداخت این تسهیلات خواهد بود.
وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری و پای کار آمدن بانک های عامل این تسهیلات همچون مرحله اول جذب شود.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.