سید باقر میر عبداللهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ایلام افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته کتاب های رمان بین مراجعان به کتابخانه های عمومی کشور متقاضی بیشتری داشته و طیف گسترده ای از کتابخوانان را تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: پس از رمان و داستان، کتاب های کودک و نوجوان، روانشناسی، عمومی، دین و معارف و تاریخ به ترتیب دیگر متقاضیان کتابهای کتابخانه های عمومی کشور را تشکیل می دهند.
وی اظهار کرد: در این زمینه نهاد کتابخانه های عمومی کشور متناسب با نیاز و درخواست مردم کتابخانه ها را به کتابهای نو تجهیز کرده و امسال نیز خرید کتابها متناسب با نیاز کتابخوانان و با اولویت رمان انجام شده است.

*** فعالیت سه هزار و 500 کتابخانه عمومی در کشور
مدیر کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور شمار کتابخانه های عمومی موجود در کشور را سه هزار و 500 مرکز برشمرد و گفت: از این تعدادی شماری نهادی و تعدادی هم مشارکتی هستند.
وی گفت: امسال به منظور تجهیز کتابخانه های عمومی کشور شش مرحله خرید کتاب انجام و برای تمامی کتابخانه های فعال کشور ارسال شده است.
به گفته میرعبداللهی، مرحله هفتم خرید کتاب برای کتابخانه های عمومی کشور دی ماه انجام خواهد شد و پیش بینی می شود تا پایان سال در مجموع 10مرحله خرید و ارسال کتاب صورت گیرد.
وی همچنین با اشاره به فعالیت هشت کتابخانه مرکزی استاندارد در کشور گفت: شمار این مراکز تا بهمن ماه با افتتاح کتابخانه مرکزی خراسان رضوی به 9کتابخانه افزایش خواهد یافت.
*** تجهیز کتابخانه های مناطق محروم به اسباب بازی
مدیر کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور همچنین به رویکرد این نهاد برای جذب کودکان و نوجوانان به سمت کتاب و مطالعه اشاره کرد و گفت: به همین منظور تجهیز کتابخانه ها به اسباب بازی از پارسال در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.
وی گفت: در نخستین مرحله 200کتابخانه مناطق محروم و دور افتاده کشور به اسباب بازی ویژه کودکان تجهیز و امسال نیز مرحله دوم این طرح اجرا خواهد شد.
مدیر کل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور به منظور شرکت در همایش تجلیل از نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه کتاب صبح امروز به ایلام سفر کرده است.
24تا 30آبان ماه به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.